KOLEČÁŘ, T. Návrh komponent hnacího ústrojí formulového vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Student Tomáš Kolečář pracoval na své bakalářské práci zabývající se návrhem komponent hnacího ústrojí Formule student soustavně a cílevědomě od jejího zadání v návaznosti na konstrukční práce celého týmu. Využíval konzultací u vedoucího práce, projevil zároveň potřebnou míru samostatnosti. Z vlastní iniciativy se přičinil k úspěšnému řešení své diplomové práce a výsledkům týmu několika způsoby. Pro splnění cílů své práce dobrovolně navštěvoval hodiny předmětu Počítačové simulace v automobilovém, nabyté znalosti pak úspěšně použil v práci. Konzultoval a řešil problémy na více ústavech fakulty, např. na Ústavu materiálových věd a inženýrství, kde provedl díky vstřícnosti jejich pracovníků i zkoušky vzorků materiálu hnacích hřídelí. Oslovil také poskytovatele software pro pokročilé řešení únavy materiálu, a to i zahraniční, díky čemuž i přes nynější odmítnutí jednoho z nich zřejmě dojde k rozšíření možností týmu v oblasti softwarového vybavení pro řešení problémů únavy. Výsledkem jeho snažení je práce, která přesahuje obvyklou úroveň bakalářských prací a dle mého názoru představuje spíše úroveň práce diplomové. Cíle práce byly diplomantem splněny nad rozsah daný zadáním, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce výše uvedeného názvu má celkový rozsah 70 stran, z toho 59 stran je vlastní textová část a zbytek tvoří 5 grafických a výpočtových příloh. Úkolem autora bylo navrhnout některé komponenty hnacího ústrojí vozidla Formule Student, konkrétně diferenciál, sekundární převod a hnací klouby. Řešení jednotlivých komponent obsahuje vždy konstrukční návrh a výpočtovou kontrolu. Zde byly aplikovány soudobé prostředky, tj. systémy CAD a MKP, pro stanovení některých zátěžných účinků bylo navrženo tenzometrické měření na hnacích hřídelích. Práce svým zaměřením, náročností zadání a kvalitou zpracování je srovnatelná s diplomovými pracemi. Drobné připomínky lze mít především k formálním záležitostem, jako je např. zbytečný zápis tečky jako symbolu násobení, nebo zápis citované literatury za dvojtečkou nebo tečkou na konci věty (např. [9] na str. 27, [1] na str. 28, atp.), citace by měla být na vhodném místě součástí textu. Rovněž je v českém textu třeba rozlišovat přídavná jména účelová a dějová. Místo "kroutící" moment (str. 32) má být správně "krouticí" moment, atp. Rovněž používat v textu "obrázky" a "grafy" je zbytečné a nevhodné. Zadání bylo splněno v celém rozsahu mimořádně kvalitním způsobem, proto doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 84139