PROCHÁZKA, F. Návrh zahraniční expanze digitálního produktu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Šimberová, Iveta

Autor nevyužil plně potenciál použitých metod. Návrhy nejsou jasně strukturované. Ekonomická část není kompatabilní, náklady jsou vyčísleny bez nějakého systému a struktury, není jasné jaké metody pro kalkulace autor využil. Ekonomické informace jsou v různých měnách. Chybí zde zcela část výnosová a celkové ekonomické zhodnocení návrhů. 1. Jaký je strategický cíl společnosti (uvést v návaznosti na cíl práce také cíl společnosti - nejlépe SMART) a naváznost návrhu na něho? Chybí zde manažersko ekonomická provázanost v oblasti návrhů. Na jakém podkladě byly rozdělené požadavky na kampaně pro jednotlivá teritoria? O jakou sumu, která se rozděluje se jedná, a proč? Prosím vysvětlit u obhajoby 

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Cíle práce byly splněny na uspokojivé úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod E Zvolený postup a metody jsou standardní pro tento typ práce. Autor nevyužil zcela potenciál vybraných metod, taky jejích výběr řádně nezdůvodnil, v práci taky precízně s nimi nepracoval. V kapitole, která se  postupu a metodám věnuje je celkem povrchní, schéma 6 na straně 40 neukazuje přesvědčivě porvázanost využití jednotlivých metod. Postup pak v jednotlivých kapitolách sleduje správnou logiku, ale v kapitole jedna tomu tak není. Autor uvádí, že bude začínat Porterovou analýzou - důvod není uveden. Analýzy jsou z velké části spíše popisné, chybí jasné kritické stanovisko autora. Není jasné, kde je celkový přínos autora, zejména v oblasti dat, které vužívá, jako jeden z klíčových zdrojů práce. Analýza produktu, který je klíčový pro celou práci je velmi průměrná. 
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E Autor prokázal pouze dostatečnou schopnost inerpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry, chybí mi zde jasný autorův názor, postoj - ne ve všech částech je jasné proč dané metody a postupy použil a jaký je jejich přínos pro naplnění cíle.
Praktická využitelnost výsledků D Vzhledem k předchozím připomínkám v oblasti využití metod a hloubky jednotlivých analýz je ovlivněná i praktická využitelnost výsledků. Chybí zde jasné kritické stanovisko autora, propojení výsledků na návrhy, které jsou dle mého pohledu nedostatečně podložené (Na jakém podkladě byly rozdělené požadavky na kampaně pro jednotlivá teritoria? O jakou sumu, která se rozděluje se jedná, a proč? Prosím vysvětlit u obhajoby!) 
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Uspořádání práce, její struktura a formální uspořádání je vyhovující, nicméně nepřekonává v žádném případě průměr. Z formálního hlediska chybí práci určitá důslednost a precíznost- různé velikosti písma, nejednotnost apod. Odborná a jazyková úroveň je uspokojivá, občas se objevují slova, která do odborné práce nepatří, např. vypíchnout cíle apod. V použitých grafech nejsou vždy jasné všechny zkratky, popisky - chybí legendy, jasné popisy os, objevuje se mix českého a anglického jazyka.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C Celkový počet použitých zdrojů je vyhovující, citace splňují standardy pro tento typ práce.
Navrhovaná známka
E

Posudek oponenta

Chlebovský, Vít

V zadání DP je cíl definován jako Návrh vhodného trhu pro zahraniční expanzi digitálního produktu OneCore. V samotné práci autor cíl definuje následovně: Hlavním cílem této diplomové práce je návrh zahraniční expanze digitálního produktu OneCore. Takto definované cíle vzájemně ne zcela korelují, oba cíle vidím jako částečně splněné s připomínkami uvedenými dále. Autor v práci zpracoval velmi rozsáhlé analýzy od str. 41 až po stranu 109. Věnoval se postupně analýze obecného okolí, analýze leasingového trhu ve světě, Porterovu analýzu, 7S analýzu, analýzu marketingového mixu, analýzu zdrojů, analýzu finančních ukazatelů, výzkum geografické odezvy digitálních kampaní a vše shrnul do SWOT analýzy. Z mého pohledu větší část těchto analýz pro splnění stanovených cílů práce není potřeba, případně jsou zpracovány nesprávně. např. Které výstupy SLEPTE analýzy vztažené k prostředí v ČR dokážete využít pro rozhodování o expanzi do zahraničí, zvlášť v případě, kdy chcete primárně expandovat mimo Evropu? Závěry ze 7S analýzy úplně nekorespondují se samotnou analýzou a standardně využívanou metodikou. V návrzích je stanoveno několik potenciálních zemí pro zahraniční expanzi. Jde o JAR, Kanadu, Filipíny a Mexiko. Doporučení je postaveno čistě na analýze aktuálně běžících digitálních komunikačních kampaních. V práci není nic zmíněno o aktuální tržní situaci v těchto zemích - jaký je potenciál z hlediska zákazníků? Jaká je konkurence? Jaký je základní rámec byznysového prostředí v těchto zemích? Plánovat expanzi bez těchto podkladů mi připadá velmi rizikové.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů E
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod E
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E
Praktická využitelnost výsledků E
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
E

Otázky

eVSKP id 152194