SVOBODA, A. Odpadní teplo v rámci průmyslové prádelny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Dle mého názoru je kvalita práce nadprůměrná. Cíle práce byly splněny velmi dobře, další dílčí hodnocení je přiloženo. Objektivně práci musí posoudit oponent. Z pohledu vedoucího práce mohu uvést, že se student své bakalářské práci věnoval průběžně a aktivně vyhledával konzultace, na které se připravoval. Student prokázal, že je v dostatečné míře schopen samostatné práce, diskutovat výsledky a vyvozovat závěry. Oceňuji, že student bral svou práci velmi zodpovědně. Doporučuji pouze, aby pro příště zadané úlohy řešil s vyšší mírou samostatnosti. Celkově výkon pana Adama Svobody hodnotím jako velmi dobrý a doporučuji práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce je zaměřena na energetickou stránku prádelenského procesu. Toto téma je velmi náročné. Jednak není k dispozici mnoho odborných zdrojů informací, jednak je samotný prádelenský proces velmi komplexní. Sestává totiž z několika operací, jejichž charakter je z pohledu spotřeby energie velmi odlišný. Ucelená analýza těchto operací je na hranicích možností bakalářské práce. Oceňuji, že se student v praktické části zaměřil především na dosažitelné úspory při praní a předložil kompletní analýzu s konkrétními výsledky. Bakalářská práce má být vstupem do problematiky, ale v případě předložené práce je patrná významná přidaná hodnota. Kromě teoretického úvodu, který představuje prádelenský proces, jsou ve 3. kapitole podrobně představena dostupná řešení pro energetické úspory v prádelenství. Dá se říci, že už tato část by mohla svým rozsahem pro bakalářský projekt dostačovat. Student však dále analyzuje odpadní proudy konkrétního procesu a realizuje vlastní měření na vsádkové pračce. Výsledky dokonce porovnává s teoretickým bilančním modelem a navrhuje vlastní systém pro využití odpadního tepla z pračky. Skutečnost, že student dotáhl analýzu až k vyčíslení úspor, pro mě byla velkým překvapením. Na druhou stranu musím konstatovat, že se odborná náročnost a rozsah tématu negativně projevili na kvalitě textu. Student nedokázal předat relevantní informace srozumitelným a sourodým způsobem. V mnoha místech neuvádí potřebné souvislosti a nechává čtenáře tápat. Příkladem je absence závěru k teoretické části. Proč autor probírá obecně úspory energie, když je tématem práce výhradně odpadní teplo? Teoretickou část končí stroze Sinnerovým kruhem, bez kontextu. Stejně tak celá 3 kapitola představující komerčně dostupná řešení není srozumitelně vztažena k tématu práce. Zjištěná fakta z trhu měla být shrnuta v tabulce nebo odrážkách a doplněna shrnujícím komentářem. Nedůslednost je zde patrná i v chybějících odkazech na některé výrobce. V praktické části (kapitola 5) je bohužel nesrovnalostí ještě více a působí dojmem, že byla dokončována na poslední chvíli. Musím zmínit nic neříkající tabulku s prací chemií (tab. 5.4, s firemním označením detergentů), poznámku o měření průtoku vstupní vody až v kap. 5.4, nedefinovaný způsob měření teploty na výstupu z pračky nebo nedotažený popis koncepce sestavy pro využití odpadního tepla z pračky. Tyto nedostatky snižují jinak vysokou kvalitu práce a ztěžují čtenáři pochopení použité metodiky. Celkově však chci ocenit smělost celého záměru a statečnost, kterou student při zpracování tématu projevil. Věcný přínos práce je nezpochybnitelný.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 92603