MIKULA, M. Aerodynamika elektromobilu a automobilu se spalovacím motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Bakalářská práce pana Marka Mikuly se zabývá vysoce aktuálním tématem aerodynamiky vozů s elektrickým pohonem, kterou student porovnává s aerodynamikou vozů poháněných spalovacími motory. Vliv typu pohonu na aerodynamiku je nejprve popsán na základě výsledků studií zjednodušených modelů a poté pomocí podrobné rešerše aktuálního trhu. Zde je vliv odlišného typu pohonu na aerodynamiku demonstrován na vozech stejné modelové řady, které sdílí společnou platformu. K ucelení tématu aktuálních trendů vývoje aerodynamiky je práce doplněna o přehled aktivních aerodynamických prvků a popis jejich funkcí. Kladně hodnotím rozsáhlou rešerši aktuálního trhu, čemuž odpovídá i velké množství použitých informačních zdrojů. Po grafické stránce je práce velice pěkně zpracována, práce obsahuje kvalitní obrázky vhodně doplňující text. Drobnou chybou je špatné uspořádání citací. Student k práci přistupoval svědomitě a postup práce pravidelně konzultoval. Práce splňuje veškeré cíle.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Mikuly je zaměřena na aktuální trendy v oblasti vývoje externí aerodynamiky vozidel s důrazem na její rozdílnosti mezi vozy se spalovacím a elektrickým pohonem. První část se zabývá stručným, ale výstižným popisem dané problematiky. V praktické části student porovnává aerodynamiku vozidel stejné modelové řady, ovšem s odlišným pohonem. Lze ocenit výběr obrázků, u kterých je kladen důraz na jejich názornost. Na kvalitě ovšem ubírá chybný zápis citací (např. špatné číslování) a využití YouTube jako zdroje, i v případech, kdy existuje psaná forma. Práce dále obsahuje menší množství nepřesných vyjádření. Cíle bakalářské práce byly splněny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 149738