REKTOŘÍK, J. Návrh zařízení pro měření výškové polohy těžiště automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Předložená diplomová práce splňuje všechny stanovené cíle, zpracování dílčích úkolů je poměrně dobré. Snad jen kapitola analyzující možné příčiny nepřesnosti měření mohla být rozpracována pro různé typy osobních vozidel, které se výrazněji liší hmotností a výškovou polohou jejich těžiště (např. sportovní vozidla, malá městská vozidla, SUV, apod.). Při řešení práce nebyly použity žádné inovatovní metody, tudíž ani výsledek nepřináší mnoho nových zásadních poznatků, nicméně to ani nebylo cílem práce. Základním úkolem bylo vytvořit kompletní konstrukční návrh měřicího zařízení, což bylo jistě splněno. Na základě konstrukčního postupu, který je v práci detailně popsán, lze výslednému návrhu stěží vytýkat výrazné chyb, případné nedostatky by nejspíš odhalilo až provozní testování navrženého zařízení. Získané výsledky a poznatky jsou správně interpretovány, snad jen jejich forma mohla být občas pro čtenáře přehlednější. Po formální stránce se objevují drobné nedostatky, avšak práce splňuje všechny nezbytné požadavky. Uspořádání práce je poměrně přehledné, grafická stránka je taktéž dobrá. Student pracoval usilovně a převážně samostatně. Z celkového pohledu lze konstatovat, že student vhodně využil znalosti a dovednosti získané při studiu na FSI VUT pro zpracování zadaného konstrukčního úkolu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce pana Rektoříka se zabývá návrhem zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla metodu zavěšení. V úvodu jsou popsány metody měření výškové polohy těžiště vozidla, na který navazují základní požadavky na vlastní konstrukční návrh. V další kapitole se autor věnuje vlastnímu konstrukčnímu návrhu doplněného o pevnostní analýzu. Samotný konstrukční návrh je zpracován detailně a velice důmyslně, důraz je kladen na skladovatelnost a jednoduché složení celého zařízení. Zásadní připomínku mám k samotnému návrhu měřicího řetězce a k analýze chyby mačení, která není zpracována komplexně ale pouze velice povrchně a zcela jistě měla předcházet konstrukčnímu návrhu. Samotný postup měření vychází z opakování jednoho stavu, autor nevyužívá možnost provádět vlastní měření pro různá přitížení a zpřesnit tak samotný výsledek. Pro měření úhlu autor navrhuje použití sklonoměru, hodnoty chyby snímače použité v analýze neodpovídají chybě snímače udávané výrobcem. Mnohem přesnější a jednodušší by bylo použití absolutního rotačního snímače úhlu s nízkým třením, kde by bylo dosaženo řádově vyšší přesnosti. Z tohoto důvodu není možní souhlasit se závěry týkající se celkové přesnosti zařízení. Ve své práci pan Rektořík prokázal potřebné znalosti, které získal v předchozích letech svého studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 96877