SEDLÁK, J. Centrum trvale udržitelného rozvoje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.
Dvě měřítka projektu a dvojí pohled na téma TUR charakterizují diplomovou práci. Měřítko města je správně chápáno ve specifické situaci Lausanne, v jeho topografické výjimečnosti definované přírodními prvky. Platforma nádraží Sebeillon není brána jako městský prvek, ale jako část systému v měřítku topografie, zasypané řeky Flon a nábřeží jezera. Návrhem nového přírodního parku a jeho prodloužení ve směru údolí řeky se znovu objevuje její měřítko a stopy vrstev zásahů a funkcí v jeho historickém vývoji. Zde se objevuje podstata filozofie TUR, udržitelný rozvoj jednoho z prvků města, vyjádření jeho stop a nových funkcí. Potenciál tohoto přístupu v urbanistickém řešení Lausanne je jistě přínosem v jeho "koloběhu" a spirále vývoje. Je škoda, že tato nosná koncepce pochopení města není jasněji vyjádřena v situaci širších vztahů nebo dalších schématech umožňující čtení historie a topografie Lausanne. Projekt parku a nádraží v měřítku města je přiměřeným výrazem nového prostředí platformy bez efektních zásahů a monumentálních přístupů ke stávajícímu objemu haly. Vytváří se zde obyvatelné prostory a plochy s měřítkem návštěvníka a uživatele s bohatostí funkcí v kontextu stop dynamiky železnice. Prostory haly a přístavby jsou brány jako jeden celek vzájemných vztahů a funkcí bez hledání dominantních míst a kompozice. Kolejiště zůstává plochou pohybu a prostorovou artikulací. Jeho funkce není dostatečně vyjádřena. Pohyb prvků plošin, zakrytí kolejiště? Jasné řešení projektu parku a nádraží chybí společný článek návaznosti na úrovni parteru, aby se mohly stát jedním projektem stejné hodnoty. Řešení zadní a bočních fasád neodpovídá konceptu projektu, stává se nejen grafickým, ale i monumentálním, bez respektu rytmické struktury haly a přístaveb.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Dvě měřítka v konceptu projektu odpovídají specifickému charakteru topografie Lausanne a objektu nádraží, nová dimenze času a jeho stop, je vyjádřením filozofie TUR. Vývoj projektu prošel několika přístupy a hledáním konceptu vzhledem k výjimečné situaci a tématu. Konečný výsledek se stává odhalením již existujících hodnot města a potenciálu tématu. |
Celkem zajímavý projekt zatížený nejasnými formulacemi ( univerzálnost okamžiku, výuka společnosti atd.) . Kultivované provedení. Zajímavé řešení venkovních ploch kladem návrhu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | B | ||
Architektonické řešení | C | ||
Provozní řešení | C | ||
Technicko konstrukční řešení | B | ||
Formální úroveň | B |
eVSKP id 23065