HARSA, J. Multifunkční elektronicky nastavitelné filtry KHN [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Student ze zabýval návrhem filtrů KHN typu (integrátory v různých zpětných vazbách). Zaměřil se především na filtry s OTA zesilovači a CDTA prvky. Podle mého názoru mohl za pomoci zahraniční literatury prodiskutovat a prozkoumat více vhodných funkčních bloků. Nicméně celkem podrobné a vyčerpávající zkoumání uvedené probmeatiky to vyvažuje. V práci používal hlavně diamantový tranzistor (DT) jehož vlastnosti do detailu prozkoumal simulacemi v kmitočtové, časové i stejnosměrné oblasti. Podobně prověřil i navržené filtry (frekvenční oblast, dynamika, zkreslení výstupního signálu, elektronická nastavitelnost parametrů) a optimalizoval je na požadované parametry. Jednu realizaci se pokusil změřit, avšak výsledky měření horní propusti se celkem znatelně odklání od předpokladu. Z mého pohledu tak zadání bylo splněno. K práci mám několik formálních připomínek. Sledovače mezi Re a zemí u některých DT v obr. 2.6 jsou zbytečné. Je zde celkem málo překlepů a kupodivu i málo přebíraných obrázků nízké kvality (2-3). Technické vyjadřování a odborné termíny nečiní potíže. Student pravidělně docházel na konzultace a o práci v této oblasti jevil zájem. Navrhuji hodnocení B/80 b.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | C | 14/20 | |
Využití literatury | D | 6/10 |
Student se v bakalářské práci zabývá známými strukturami multifunkčního KHN filtru, které podrobil detailní analýze v obvodovém simulátoru Pspice. Svou náplní připomíná práce počítačová cvičení v kurzu Návrh analogových filtrů (BELF). Souhlasím s tvrzením studenta, že se výsledky měření od teoretických charakteristik značně liší. Práce obsahuje stručný a výstižný závěr, s jehož posledním odstavcem se však osobně nemohu ztotožnit. Po formální stránce považuji práci za relativně povedenou, na několika místech jsem nalezl pouze chybějící slova ve větách a drobné překlepy. Lze konstatovat, že student zadání splnil a v dané problematice se zorientoval.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální zpracování práce | A | 9/10 | |
Splnění požadavků zadání | C | 15/20 | |
Odborná úroveň práce | B | 40/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 |
eVSKP id 30943