LUKEŠ, P. Dopravník třísek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Tato práce svým pojetím je kvalitním představením třískového hospodářství včetně rozdělení technologií a typických tvarů třísek. Následuje výběr vhodných dopravníků s velmi kvalitními technickými popisy, návaznosti strojních zařízení vůči zpracovatelským dopravním linkám odpadních třísek. Seznam důležitých výrobců třískových dopravníků včetně některých vyobrazení prokazuje široký světový rozsah použití těchto strojních zařízení. Pro vlastní konstrukční návrh dopravníku vybral autor konkrétní obráběcí centrum GROB G350. Autor zvolil konstrukci hřeblového-hrablového dopravníku. Jednotlivé konstrukční celky dopravníku jsou podrobně technicky popsány. Jsou provedeny důležité základní výpočty, vhodný návrh pohonu i řetězů. Na výkres sestavy by bylo vhodné uvést více připojovacích a hlavních rozměrů, kóty levého bokorysu jsou vzájemně plovoucí, podobně kóta 1500, kóty celkových délek obsahují desetiny milimetrů. Uložení hnací hřídele je výkres obráběného svarku, je patrně součástí podsestavy M2, přesto na sestavě není příliš zřejmé, průměr 32 v hloubce 3 řetězového kola zaslouží radius, nebo zápich. Poslední věty závěru práce by autor mohl blíže vysvětlit. Konstrukční návrh dopravníku třísek je solidní, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce se zabývá konstrukčním návrhem třískového dopravníku. V úvodní části práce je popis třískového hospodářství. Následuje rešeršní rozbor typů konstrukcí třískových dopravníků a je uveden přehled výrobců. Poslední část práce je věnována vlastnímu konstrukčnímu návrhu třískového dopravníku. Součástí práce je i výkresová dokumentace (výkres sestavy hřeblového dopravníku, svařovací sestava uložení hnací hřídele) Zpracování práce je provedeno běžným a přehledným způsobem. Student se při práci nevyhnul některým pochybením. K práci mám zejména tyto připomínky: - v rešeršní části práce nejsou vyvozeny žádné vlastní závěry - občas nevhodné formulace - nesprávný zápis jednotek (tečky mezi veličinami) - ve výkresech se vyskytují plovoucí kóty Celkově má práce velmi dobrou úroveň a splňuje požadavky zadání. Pan Petr Lukeš ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157061