ŠMARDA, R. Konstrukční návrh vysokotlakého separátoru se zaměřením na přírubový spoj [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Diplomat Bc. Radek Šmarda splnil všechny cíle zadané diplomové práce. Při řešení diplomové práce diplomant projevoval aktivní zájem o danou problematiku a pracoval svědomitě a samostatně. Ve své práci provedl literární rešerši zabývající se návrhem procesních aparátů, přičemž se blíže zaměřil na problematiku separátorů, což odpovídá charakteru práce. V praktické části práce provedl návrh konkrétního separátoru, a ve shodě s cíli práce pokračoval s detailním ověřením přírubového spoje. K tomu využil jak normalizované postupy, tak také metodu konečných prvků. Zpracoval také zjednodušenou výkresovou dokumentaci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce se zabývá problematikou konstrukčního návrhu vysokotlakého separátoru se zaměřením na přírubový spoj. Úvodní rešeršní část této diplomové práce popisuje obecný postup při navrhování procesních aparátů a jednotlivé normy a předpisy používané při jejich navrhování. Dále se student věnuje popisu separátorů, jejich funkci, rozdělení a hlavním konstrukčním částem. Následující část diplomové práce je věnována detailnímu popisu přírubových spojů. V této části oceňuji poměrně obsáhlou rešerši z oblasti používaných těsnění přírubových spojů a dále snahu studenta opatřit si potřebné informace přímo u výrobce těsnění. Je zde patrný zájem studenta proniknout do problematiky přírubových spojů a jejich těsnění. Následující část diplomové práce je věnována samotnému návrhu vysokotlakého separátoru dle zadaných parametrů. Kontrolní výpočet byl proveden výpočetním software a následně byly výsledky výpočtu odkontrolovány pomocí konkurenčního software a výsledky obou výpočtů byly poté přehledně porovnány. V následující kapitole se student věnuje samotnému pevnostně-těsnostnímu výpočtu hlavního přírubového spoje separátoru podle normy ČSN EN 1591-1. Zde opět oceňuji studentovu aktivitu ve smyslu získání potřebných vstupních charakteristik těsnění přímo od výrobce, tímto je mimo jiné zajištěno podstatné zpřesnění výpočtu. Výsledky výpočtu dle dané normy jsou pak přehledně zpracovány na konci kapitoly včetně určení předpokládané utahovací síly šroubového spoje. Navazující kapitola je věnována porovnání výpočtů přírubového spoje podle normy ČSN EN 1591-1 a normy ČSN EN 13445-3. Z provedeného srovnání je patrný znatelný rozdíl ve výsledných hodnotách daný odlišným přístupem k výpočtu dle daných norem. Předposlední kapitola je věnována ověření výsledků z předchozích kapitol pomocí MKP. Tato část práce je poměrně dobře do detailu zpracována, oceňuji provedení analýzy pro několik způsobů utahování přírubového spoje a jejich následné porovnání. V závěru práce student shrnuje dosažené poznatky při zpracovávání diplomové práce. Kladně také hodnotím i zpracování jednoduchého sestavného výkresu Diplomová práce je poměrně dobře a obsáhle zpracována. Nicméně se v práci nachází více gramatických chyb a také několik stylistických nedostatků v psaném textu. V některých textových pasážích dochází ke zdvojení obsahově stejných informací. Grafy na obrázcích č.61 a č.62 jsou nepřehledné a také popisek ke grafu neodpovídá zobrazovaným informacím. Práce by zasloužila několik grafických a stylistických úprav. Nicméně tyto nedostatky nemají zásadní vliv na informační obsah diplomové práce. Diplomant ve své práci splnil všechny cíle a z tohoto důvodu doporučuji tuto práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 125212