KUČERA, V. Matematický model řídicí jednotky CR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce pana Vlastimila Kučery se zabývá tvorbou matematického modelu řídicí jednotky vznětového motoru s palivovým systémem CR. Záběr práce byl velmi široký a vyžadoval, aby student pochopil nejen fungování vznětového spalovacího motoru, jeho řízení a elektroniku, ale aby také byl schopen sestavit, provést a vyhodnotit všechna potřebná měření. Student přistupoval k řešení své práce velmi svědomitě a je vidět, že se v dané problematice dobře orientuje. Všechny body zadání byly splněny a proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan Vlastimil Kučera se v rámci své diplomové práce zhostil nelehkého úkolu navržení metodiky pro identifikaci všech řídících parametrů nutných pro řízení vznětového motoru osazeného palivovým systémem Common Rail a následné sestavení základního funkčního matematického modelu řízení tohoto motoru pro experimentální použití v oblasti vývoje turbodmychadel. Celá práce se skládá z mnoha dílčích kroků potřebných pro dosažení stanovených cílů. V úvodní části práce se student podrobně seznamuje s jednotlivými komponenty zadaného motoru souvisejících s palivovým systémem a jeho řízením. V kapitole 3. Jsou pak popsány stěžejní úkoly ,které bylo nutno provést pro realizaci měření na motorové zkušebně. Jedná se především sestavení motoru a jeho zástavba na brzdové stanoviště, včetně osazení všech potřebných pomocných systému a příslušenství. Po sestavení a ověření správnosti funkce celého řetězce se pak již v další části práce student věnuje metodice měření a zpracování naměřených dat. Na základě těchto informací pak v programovém prostředí GT suite sestavuje zjednodušený matematický model řízení vznětového motoru. Na celé práci je nutno ocenit, že je zřejmé, že se student velmi dobře orientuje v laboratorním prostředí v oblastí výzkumu spalovacích motorů. Dokáže samostatně řešit dílčí úkoly z různých oblastí oboru od návrhu vhodné metodiky měření až po programování PLC použitého jako periferie pro ovládání vybraných akčních členů motoru. Student dokázal i efektivně zvolit a pracovat s potřebnou měřicí technikou a následně vhodě analyzovat naměřená data. Celá práce je jak po obsahové tak po grafické stránce na vysoké úrovni, má vysokou míru originality a taktéž vzhledem k úzké spolupráci se společností Garrett Motion Czech Repulblic s.r.o. vysokou míru uplatnění výsledků v praxi. Cíle práce splněny v plném rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 117513