ŠMAK, M. Koncepce pohonného ústrojí hybridního motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Zháňal, Lubor

Závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou koncepčního návrhu hybridního pohonného ústrojí motocyklu. Práce splňuje všechny požadované body zadání v dostatečném rozsahu. Po formální ani obsahové stránce nejsou přítomny zásadní chyby. Autor při vypracovávání postupoval systematicky, pečlivě a podrobně. Zejména část věnovaná návrhu řídicích algoritmů vyžadovala velké úsilí a osvojení si mnoha dílčích dovedností v oblasti simulačního prostředí GT Suite. Kladně musím hodnotit jak invenční přístup v některých oblastech, tak i poměrně značnou šíři záběru, jako například zahrnutí i ekonomických parametrů návrhu. Taktéž oceňuji samostatnost a dobrou odezvu na podněty vedoucího. Celkově se jedná o velmi zajímavou a tematicky aktuální práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Fojtášek, Jan

Tato práce se zabývá návrhem koncepce hnacího ústrojí hybridního motocyklu, který vznikne úpravou existujícího řešení se spalovacím motorem. První část práce je tvořena podrobnou rešerší, která obsahuje ucelený přehled motocyklových motorů, elektromotorů a hybridních vozů včetně základních souvisejících legislativních požadavků. V další části práce pak autor popisuje sestavení modelu v softwaru GT-suite a simulace jednotlivých jízdních testů. Ocenit lze především provedení vlastního měření otáčkové charakteristiky reálného motocyklu pro získání vstupů do modelu. Dále pak realisticky provedený návrh úprav včetně uvážení jednoduchosti zástavby, hmotnosti a ceny jednotlivých komponent a také sestavení modelu hybridního motocyklu včetně základní řídící logiky pro jednotlivé jízdní režimy. Samotné simulace jízdních scénářů pak prokazují jednoznačný přínos hybridizace motocyklu. Po formální stránce práce obsahuje nedostatky v podobě počeštěných anglických výrazů namísto překladu či vysvětlení původního anglického pojmu, vynechaného zarovnání do bloku, částečně překrytého loga ústavu v záhlaví a dalších drobností, které vytváří dojem nedokončeného formátování. Práce je také psána formou krátkých odstavců, ty ovšem na sebe ne vždy plynule navazují a v některých pasážích rešerše, by bylo vhodné pro lepší popis doplnit text vhodným obrázkem. Celkově je práce obsáhlá s poměrně velkým množstvím citovaných zdrojů, které však tvoří z valné většiny online odkazy, přičemž u některých je problematické informace ověřit jako například motorkářský blog. Přes uvedené nedostatky byly cíle práce stanovené zadáním splněny a práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 148896