LITERA, M. Rozvoj kontejnerové dopravy v rámci intermodálního systému dopravy mezi ČR a Slovinskem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Kudláček, Jaroslav

Po odborné stránce má diplomová práce svoji kvalitu, a to zejména podle obsahu v bodu 5. Z hledisek původního zadání problematiky úkolu a cíle student tento dostatečným a žádoucím způsobem nenaplnil Otázky a náměty k obhajobě : V diplomové práci se vyskytuje bez bližší specifikace - termín TEU. Otázka : Čeho je ekvivalentem? A jaké jsou jeho parametry ? V diplomové práci se hodnotí z hlediska parametrů v Evropě používané 20- ti, 40-ti a 45- tistopé kontejnery. Otázka :Existují ve světě /zejména v USA/ i další typy kontejnerů a v jakých parametrech ?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání E Cíle stanovené zadáním diplomové práce byly ze strany studenta splněny pouze částečně. Rozsah zadání nebyl zcela naplněn. Diplomové práci chybí z hlediska jejího původního zadání vyhodnocení zlepšení bezpečnosti silniční dopravy na českých komunikacích resp.na hlavních českých hraničních úsecích komunikací ve směru ČR - Slovinsko ve vztahu k rozvoji kontejnerové dopravy.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem E Teoretický obsah jednotlivých kapitol diplomové práce obsahuje m.j. i legislativně – právní problematiku systémů kombinované dopravy definovanou ministerstvem dopravy ČR. Student prokázal, že má základní odborné znalosti. Vcelku obsahově zdařilé jsou kapitoly, kterými byla zhodnocena dosavadní historie systémů výměnných nástaveb, kontejnerů ISO řady I., systému ROLA , přeprav silničními sedlovými návěsy apod., a to nejenom v České republice, ale i v zahraničí. Tato diplomová práce se může stát i cennou pomůckou pro studenty, kteří si potřebují prohloubit svoje odborné znalosti v tomto oboru přepravní činnosti. Student převážnou část zásadních podkladů, údajů a informací vztahujících se k tématu diplomové práce získal ze zdrojů uvedených v seznamu použitých pramenů. Při zpracování diplomové práce využil i znalostí získaných z přednášek k dané problematice. Diplomová práce však bohužel neobsahuje v žádoucím rozsahu a kvalitě žádné návrhy ze strany studenta. Původní zadání cíle práce má proto i výše uvedenou vážnou absenci.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody E Analýza a vyhodnocení bezpečnosti silničního dopravy z hlediska deklarované stručné charakteristiky problematiky úkolu a cíle diplomové práce nebyla ze strany studenta v diplomové práci de facto provedena vůbec. To je vážný nedostatek, a to i přes zcela nesporný obsahový přínos práce, především pro další studijní účely. Student na druhé straně, a to je cenným přínosem skloubil obsah diplomované práce se svými praktickými zkušenostmi získanými v jeho pracovním postavení ve firmě MAERSK LINE Praha
Odborná úroveň diplomové práce D Úroveň diplomové práce, mimo absentující dříve uvedené původní zadání, lze hodnotit jako vcelku uspokojivou. Po odborné stránce má diplomová práce svoji kvalitu.
Přínos pro praktické i teoretické využití D Diplomová práce se může stát přínosnou především pro širokou odbornou veřejnost, zabývající se touto náročnou dopravně – přepravní činností. Může být i cennou pomůckou pro přepravce, dopravce a zasílatelské firmy, které mají na základě obsahu této diplomové práce možnost seznámit se nejenom s publikovaným obsahem, ale mohou být inspirující při event. vyšším využívání přístavu KOPER v jejich podnikatelských aktivitách. Budoucnost přístavu byla vcelku dobře zhodnocená a může být vhodnou inspirací pro ministerstvo dopravy ČR, které při bilaterálních jednáních se slovinským partnerem může navrhnout zvýšení potenciálu tohoto přístavu i v zájmu českých přepravců, dopravců a zasílatelů.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 E Student pracoval zejména s informacemi získanými na internetu, odkud "přenesl" po provedených úpravách, převážnou část obsahu získaných informací do diplomové práce. Rovněž pracoval s informacemi získanými ze zdrojů společností Metrans, Danubia, a.s., Maersk ČR, spol. s r.o. apod. O potřebné analýzy a vlastní návrhy však student svoji práci bohužel neobohatil.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň D Na vcelku dobré odborné úrovni, bez zásadních připomínek a výhrad
Navrhovaná známka
E

Posudek oponenta

Libertín, Josef

minimální naplnění stanoveného cíle v obecné rovině

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce E práce je zpracována v úrovni parafrázovaného znění z podkladů získaných na internetu a vlastní přístup k řešení je z hlediska stanoveného cíle velmi obecný
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody F originalita řešení, jakož i použité metody jsou v obecné rovině
Obtížnost a správnost řešení F obtížnost řešení zadání byla vysoká, ale zpracování a řešení úkolu je jen v obecné rovině
Přínos pro praktické i teoretické využití A práce je zcela využitelná pro výuku a teoretické seznámení studentů a odborné veřejnosti s problematikou konbinované dopravy, včetně systémů přepravy kontejnerů a používané techniky
Odborná jazyková úroveň B jazyková úroveň je na velmi dobré úrovni, i když s využitím parafrázovaných textů
Úplnost vypracování E Práce obsahuje velmi hodnotné informace o kontejnerové dopravě i o přepravě kontejnerů do přístavu Koper, ale cíl práce je splněn velmi obecně a charakteristika práce je velmi obecná
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B písemná i grafická úroveň je na velmi dobré úrovni
Navrhovaná známka
E

eVSKP id 63291