TOBOLÁK, P. Měření konstrukčních rozměrů rotoru asynchronního stroje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student se zabýval problematikou použití 3D skeneru v silnoproudé elektrotechnice, konkrétně jeho aplikací při digistalizaci rotoru asynchronního motoru. I přes to, že zvládnutí ovládání 3D skeneru a úpravy modelů je složitá a dlouhodobá činnost, zvládl ji student ve velkém rozsahu. Výsledky které získal poslouží jako základ další vědecké práce. Student pracoval velmi pečlivě a po celou dobu pravidelně docházel na konzultace.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 19/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Předložená BP Měření konstrukčních rozměrů rotoru asynchronního stroje má 50 stran. Práce se zabývá teorií asynchronních motorů a jejich poruchami. Popisuje technologii a rozdělení 3D skenerů, blíž si všímá ručního 3D skeneru Z800. V další části je popis vytváření počítačového modelu pomocí 3D skeneru a porovnání s 3D modelem z programu Inventor. Data rotoru získaná skenováním zpracoval student programem Geomagic. K úpravám použil dvě metody – v první se čtyři modely spojily po úpravách v celek, ve druhé se po bodovém spojení upravoval plášť jako celek. Porovnáním se zjistilo, že výsledky byly téměř shodné (vzhledem k typu skeneru). Získaná data mohou být podkladem pro vyhodnocení odchylek symetričnosti částí rotoru. V tomto případě odchylky u rotorů nebyly nalezeny. Student zvládl práci v programu Autodesk Inventor i práci s 3D skenerem, s nímž se během studia seznámil jen okrajově. Prokázal, že umí zvládnout náročné prostředí nového programu, a také trpělivost při zpracovávání modelu. BP je vypracována pečlivě, kromě drobných překlepů v ní nejsou závažné chyby. Zadání bylo splněno, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Odborná úroveň práce | A | 46/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 35793