STOIANOVA, D. Výroba paštik s přídavkem sušeného ovoce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2024.
V bakalářské práci s názvem „Výroba paštik s přídavkem sušeného ovoce“ se studentka zabývala optimalizací přípravy receptury a senzorickým hodnocením paštik obohacených sušeným ovocem. V teoretické části studentka popisuje paštiky, jejich složení a technologické postupy výroby. Dále uvádí metody sušení ovoce a popis druhů ovoce, které ve své práci použila. Součástí literární rešerše je také senzorická analýza, podmínky a metody jejího provedení. V průběhu řešení celé bakalářské práce studentka pracovala odpovědně, systematicky a s mimořádným zájmem o dané téma. Prokázala schopnost samostatně řešit zadané úkoly a dobře se orientovala v příslušné problematice. Dobře zvládla metodiku i provedení senzorického hodnocení, které mohlo být lépe zpracováno. Dosažené výsledky pravidelně konzultovala. Studentka zcela splnila požadavky zadání bakalářské práce. Míra podobnosti s jinými pracemi je 19 %, textovou část práce lze tedy považovat za originální. S prací studentky Diany Stoianove jsem celkově velmi spokojena, její bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou B/velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | B | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | B |
Předložená bakalářská práce studentky Diany Stoianové se zabývala přípravou paštik s přídavkem vybraného sušeného ovoce s různou úpravou s následnou senzorickou analýzou. Práce splnila veškeré kladené cíle. Práce je členěna do logicky na sebe navazujících celků. V teoretické části je popsána problematika mastných výrobků se zaměřením na paštiky. Je zpracována i kapitola týkající se problematiky sušeného ovoce a metodám senzorické analýzy. Teoretickou část na pár místech kazí, že citace u několika kapitol nejsou u všech odstavců ale pouze u posledního. Praktická část popisuje jak technologický postup přípravy paštiky, tak i provedené senzorické vyhodnocení. Získaná data byla zpracována pouze aritmetickým průměrem, u kterého bohužel chybí odchylky. Pro zlepšení interpretace dat by bylo lepší zařazení i dalších statistických metod jako je modus a medián. Hlavní část diskuze tvoří právě senzorické vyhodnocení vybraných senzorických parametrů. Práce je tak zaměřena primárně na porovnání výsledů mezi sebou a jejich komentováním. Chválím zařazení kapitoly, která porovnává získané poznatky s literaturou. Je však škoda že diskuze není více rozvinuta v porovnání rozdílné předúpravy u jednotlivých druhů ovoce, jelikož u některých parametrů je patrný vliv na senzorické vyhodnocení. Celkový vzhled práce kazí koláčové grafy, u kterých by bylo dobré mít jen jeden styl a zároveň přidat popisky pro lepší odečet hodnot. Sloupcové grafy by měly mít sjednocenou barvu. Musím však přiznat, že jejich barevná odlišnost mi zlepšovala orientaci v diskuzních kapitolách. Práce splnila všechny kladené požadavky pro bakalářskou práci. A proto ji doporučuji k obhajobě s hodnocením B (velmi dobře).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | B | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | B | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B |
eVSKP id 156190