ŽELINSKÝ, D. Sběr MaR dat [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Student Želinský David zpracoval bakalářskou práci na téma Sběr MaR dat v rozsahu 42 stran. Prezentační úroveň technické zprávy je na vhodné úrovni, kapitoly jsou jasně a logicky členěny podle bodů zadání práce. Po formální stránce technická zpráva nevykazuje zásadní nedostatky, všechny obrázky i tabulky mají adekvátní popisek. Ke své práci student využil 22 citovaných literárních zdrojů. Jednotlivé části práce jsou pak náležitě doplněny odkazy na citovanou literaturu. Lze konstatovat, že student zadání splnil. Student rozšířil už vytvořenou část simulované vzduchotechniky budovy H – auly T12 o další místnosti laboratoře genomiky a proteomiky v budově E na vedlejším ústavu biomedicínského inženýrství, kde jsou specifické požadavky na kvalitu vzduchu. Aktivita studenta během řešení práce byla na běžné úrovni a snažil se vše řešit vlastním přístupem. Konzultací využíval v obvyklé míře.
Student pan David Želinský se ve své bakalářské práci Sběr MaR dat zabývá návrhem a realizací simulačního modelu vybrané části technologie budovy T12 v software COACH AX, vizualizací MaR dat a procesy pro ukládání a vizualizaci naměřených dat ve vhodném databázovém stroji. Náročnost zadání jak po stránce odborné, tak časové odpovídá požadavkům kladeným na bakalářskou práci. Na základě předložené bakalářské práce lze konstatovat, že autor zadání splnil. Bakalářská práce má 46 stran, skládá se ze 7 kapitol. Práci lze rozdělit na dvě části. Kapitoly 1 až 4 v rozsahu 20 ti stran obsahují literární rešerši a základní informace o použitém prostředí COACH AX. Tato část práce je převzata z různých zdrojů. Zbytečně obšírná je zde kapitola 3 Databáze a databázový model školy. Zde by stačila pouze zmínka o vybraném databázovém stroji. Popis převzatého databázového modelu školy je dostačující. Kapitola 4 nazvaná COACH stručně popisuje na dvou stranách použitý nástroj monitorování inteligentních budov. Jedná se o převzaté informace z dokumentace ke zvolenému prostředí. Vlastní práce autora je uvedena v 5.a 6. kapitole. Pátá kapitola se zabývá problematikou simulace dat ve vybrané budově, klasifikací proměnných pro sběr dat do jednotlivých tříd a výběrem vhodné množiny dat pro provedení simulace. Mimo jiné zde autor řeší problematiku zápisu vybraných dat do databáze prostředky COACH, nastavení konfiguračních informací pro komunikaci s databází. Pro ukládání dat z prostředí COACH autor zvolil způsob, kdy pro každou zvolenou proměnnou, jejíž naměřená data se mají ukládat do databáze je vytvořena samostatná tabulka s názvem totožným s názvem proměnné. Tento způsob ukládání dat je nevhodný pro další práci s naměřenými daty, proto autor navrhnul a realizoval procesy pro transformaci takto získaných dat z jednotlivých tabulek proměnných do jedné centrální tabulky společné pro všechna naměřená data z jednotlivých proměnných definovaných v prostředí COACH. Autor zde též uvádí skripty pro zpětné čtení uložených dat do programu COACH. Šestá kapitola se zabývá vizualizací MaR dat. Autor navrhnul a realizoval řadu formulářů pro ovládání simulace vybraných částí budovy. Z autorem uvedených popisů jednotlivých kapitol a souvisejících obrazovek není zcela jasné, jak se simulace spustí a jak dlouho simulace po spuštění poběží, popřípadě jak se simulace zastaví. Není zde zmínka o tom, zda je simulaci možné provádět opakovaně, jak se bude pracovat s naměřenými daty a jak se budou přenášet tato opakovaně naměřená data do databázového úložiště atd. Obrazovky pro zobrazení alarmů, pro výpis z proměnných z databáze a zobrazení proměnných a jejich časových průběhů nemají vlastnosti uživatelky přátelského prostředí. Obrazovky jsou konstruované jako seznamy (Record List) s mnoha řádky záznamů bez možnosti efektivní filtrace a vyhledávání v těchto seznamech. Také zde postrádám možnost grafického zobrazení vybraných časových průběhů hodnot. Student prokázal dobrou úroveň znalostí při práci s prostředím COACH, formální úprava práce je na dobré úrovni. I přes uvedené nedostatky v technické zprávě student David Želinský prokázal bakalářské schopnosti a práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 126876