HLINSKÝ, M. Detekce typu a bodového ohodnocení kartiček ve hře Hobiti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Vaško, Marek

Pán Martin Hlinský vo svojej práci ukázal značné porozumenie problematiky počítačového videnia a strojového učenia, a to ako tieto poznatky aplikovať na netriviálny problém detekcie. Ako výsledok jeho práce vznikla kvalitná dátová sada použiteľná pri tréningu detektorov kartičiek v hre Hobiti. Vo svojej práci zároveň riešiteľ demonštroval jeho schopnosť experimentovať s vlastnými nápadmi pre vylepšenie sytému tak, aby dosiahol čo najlepšie výsledky na definovaných metrikách. Dosiahnuté výsledky môžu v budúcnosti viesť k ďalšiemu vývoju alebo integrácii do komplexnejších systémov.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Práca je výskumného charakteru, jej cieľom bolo vyvoriť dátovú sadu vhodnú pre tréning, validáciu a experimenty so systémom pre detekciu bodového ohodnotenia kartičiek pri hre Hobiti. Riešiteľ odviedol veľké množstvo práce pri tvorbe dátovej sady, anotáciách a generovaní syntetických dát. Zároveň riešiteľ vykonal množstvo následných experimentoch s modelmi pre detekciu  bodového ohodnotenia kartičiek. Zadanie je z tohto pohľadu nad mieru splnené.
Práce s literaturou Riešiteľ využíval a vyhľadával literárne pramene, ktoré sú relevantné k problematike. Rutinne pracoval s kvalitnými odbornými zdrojmi, podarilo sa mu preniknúť do hĺbky problematiky počítačového videnia a problematiky detekcie ojektov v obraze.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Práca bola intenzívne riešená počas celej doby. Riešitel chodil na pravidelné konzultácie a vždy bol na konzultáciách adekvátne pripravený. Množstvo vykonanej práce cez semester je z tohto pohľadu nadštandardné.
Aktivita při dokončování Práca bola dokončená včas. Finálna podoba práce bola vopred konzultovaná.
Publikační činnost, ocenění N/A
Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Kohút, Jan

Student natrénoval detektory karet pro hru Hobiti na vlastní syntetické datové sadě. Generování datové sady je založeno na reálných fotografiích herních karet. Oceňuji funkční detektory a prototyp počítadla bodů. Hlavními nedostatky práce jsou místy těžce pochopitelné nebo neinformativní úseky textu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy
Prezentační úroveň technické zprávy 70 Jednotlivé úseky práce na sebe smysluplně navazují. Kapitola 3 popisuje příliš obsáhle některé základní poznatky strojového učení. Podkapitola 5.3 popisující generování datové sady je hůře pochopitelná.
Formální úprava technické zprávy 80 Podkapitola 5.3 obsahuje příliš mnoho podkapitol. Obrázky jsou často nevhodně umístěné blízko horního okraje strany, kde nechávají prostor na několik řádků textu. Několik obrázků není explicitně odkazováno v textu.
Práce s literaturou 80 Student cituje relevantní zdroje z oblasti detekce objektů. Chybí popis a citace prací, zabývajících se detekcí herních nebo jiných karet.
Realizační výstup 85 Student natrénoval větší množství detektorů karet pro hru Hobiti na vlastní syntetické datové sadě. Strojové učení a vyhodnocení bylo realizováno pomocí knihovny pro YOLOv8. Generátor syntetické datové sady umožňuje generovat různé rozmístění karet na umělém pozadí s možností nastavení pozice kamery. Výsledné detektory jsou schopny s velkou přesností detekovat karty v různorodém prostředí. Student rovněž implementoval jednoduchý prototyp počítadla bodů hry pro dva hráče.
Využitelnost výsledků Detektory by mohly sloužit jako základ pro vývoj automatického počítadla bodů. Navržený přístup lze aplikovat na jiné karetní hry.
Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 156557