HLINSKÝ, M. Detekce typu a bodového ohodnocení kartiček ve hře Hobiti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Pán Martin Hlinský vo svojej práci ukázal značné porozumenie problematiky počítačového videnia a strojového učenia, a to ako tieto poznatky aplikovať na netriviálny problém detekcie. Ako výsledok jeho práce vznikla kvalitná dátová sada použiteľná pri tréningu detektorov kartičiek v hre Hobiti. Vo svojej práci zároveň riešiteľ demonštroval jeho schopnosť experimentovať s vlastnými nápadmi pre vylepšenie sytému tak, aby dosiahol čo najlepšie výsledky na definovaných metrikách. Dosiahnuté výsledky môžu v budúcnosti viesť k ďalšiemu vývoju alebo integrácii do komplexnejších systémov.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Práca je výskumného charakteru, jej cieľom bolo vyvoriť dátovú sadu vhodnú pre tréning, validáciu a experimenty so systémom pre detekciu bodového ohodnotenia kartičiek pri hre Hobiti. Riešiteľ odviedol veľké množstvo práce pri tvorbe dátovej sady, anotáciách a generovaní syntetických dát. Zároveň riešiteľ vykonal množstvo následných experimentoch s modelmi pre detekciu bodového ohodnotenia kartičiek. Zadanie je z tohto pohľadu nad mieru splnené. | ||
Práce s literaturou | Riešiteľ využíval a vyhľadával literárne pramene, ktoré sú relevantné k problematike. Rutinne pracoval s kvalitnými odbornými zdrojmi, podarilo sa mu preniknúť do hĺbky problematiky počítačového videnia a problematiky detekcie ojektov v obraze. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Práca bola intenzívne riešená počas celej doby. Riešitel chodil na pravidelné konzultácie a vždy bol na konzultáciách adekvátne pripravený. Množstvo vykonanej práce cez semester je z tohto pohľadu nadštandardné. | ||
Aktivita při dokončování | Práca bola dokončená včas. Finálna podoba práce bola vopred konzultovaná. | ||
Publikační činnost, ocenění | N/A |
Student natrénoval detektory karet pro hru Hobiti na vlastní syntetické datové sadě. Generování datové sady je založeno na reálných fotografiích herních karet. Oceňuji funkční detektory a prototyp počítadla bodů. Hlavními nedostatky práce jsou místy těžce pochopitelné nebo neinformativní úseky textu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | |||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 70 | Jednotlivé úseky práce na sebe smysluplně navazují. Kapitola 3 popisuje příliš obsáhle některé základní poznatky strojového učení. Podkapitola 5.3 popisující generování datové sady je hůře pochopitelná. | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Podkapitola 5.3 obsahuje příliš mnoho podkapitol. Obrázky jsou často nevhodně umístěné blízko horního okraje strany, kde nechávají prostor na několik řádků textu. Několik obrázků není explicitně odkazováno v textu. | |
Práce s literaturou | 80 | Student cituje relevantní zdroje z oblasti detekce objektů. Chybí popis a citace prací, zabývajících se detekcí herních nebo jiných karet. | |
Realizační výstup | 85 | Student natrénoval větší množství detektorů karet pro hru Hobiti na vlastní syntetické datové sadě. Strojové učení a vyhodnocení bylo realizováno pomocí knihovny pro YOLOv8. Generátor syntetické datové sady umožňuje generovat různé rozmístění karet na umělém pozadí s možností nastavení pozice kamery. Výsledné detektory jsou schopny s velkou přesností detekovat karty v různorodém prostředí. Student rovněž implementoval jednoduchý prototyp počítadla bodů hry pro dva hráče. | |
Využitelnost výsledků | Detektory by mohly sloužit jako základ pro vývoj automatického počítadla bodů. Navržený přístup lze aplikovat na jiné karetní hry. |
eVSKP id 156557