KUŽELA, V. Tvorba podkladů pro výuku vizualizací v Inventoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Cílem bakalářské práce s tématem Tvorba podkladů pro výuku vizualizací v Inventoru bylo vytvořit sérii úloh, které pomohou studentům v nově vznikajícím předmětu 3CC prohloubit znalosti vizualizací v prostředí Autodesk Inventor. Student od samého začátku přistupoval k řešení velmi nezodpovědně a na podněty ze strany vedoucího prakticky nereagoval. S vlastní realizací bakalářské práce tak začal s velkým zpožděním, což se zcela nepochybně odrazilo na její kvalitě. Velké nedostatky shledávám jak v teoretické části, tak i v praktické části práce. Rešeršní část je nedostatečná, objevují se zde jen obecné informace, jako například co je Autodesk Inventor a co je vizualizace. V rešeršní části chybí podstatné informace, konkrétně třeba principy počítačové grafiky nebo také přehled formátů, které jsme schopni používat. Nedostatečnost rešeršní části se odráží na kvalitě analýzy řešeného problému, která se omezuje pouze na konstatování toho, že tvorba vizualizací není příliš známé téma. Kapitola Materiál a metody obsahuje pouze obecné shrnutí toho, co autor v práci dělal. Téměř stejné informace čtenář poté nachází v kapitole Diskuze. Největší slabinu předložené práce však představuje její praktická část. Autor vytvořil tři elementární příklady a dva z nich jsou si velice podobné. Domnívám se, že úroveň řešených příkladů, které student předložil, nejsou na dostatečné úrovni. Na vybraných příkladech se student poté snažil ukázat možnosti vizualizací v Inventoru, které zpracoval do výukové prezentace. Uvedený popis problémů je však velmi zjednodušený a postrádá originalitu. V prezentaci se objevují převážně informace převzaté z výukových materiálů, které byly studentovi poskytnuty. Nedostatečná časová investice ze strany studenta, který práci dokončoval na poslední chvíli, způsobila, že je text práce celkově na nízké úrovni s velkým množstvím překlepů a vágních formulací. Závěrem je třeba shrnout, že práce nesplnila úvodní očekávání a požadavky vedoucího. S ohledem na výše uvedené práci nedoporučuji k obhajobě a hodnotím ji stupněm F.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | F | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | F | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | F | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | F | ||
Práce s literaturou včetně citací | E | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | F |
Bakalářská práce se zabývá atraktivním tématem z oblasti CAD modelování. Úkolem autora bylo vytvořit výukové materiály vizualizací a animací v programu Autodesk Inventor. Co se týče textové části práce, kapitola 2 na mě působila velmi stručně. Očekával bych zde rozbor následně používaných nástrojů (Design Accelerator, apod.). Tento rozbor se objevil v kapitole 5, kde bych ale již očekával výsledky, tedy např. nastavení nástroje pro konkrétní situaci, které zcela chybí. Analýza problému pak není v návaznosti na předešlou rešerši a nejedná se o kritické zhodnocení dostupných zdrojů. V diskuzi je uvedeno, že jsou vynechány základní funkce. I přesto je ale v prvních dvou odstavcích kapitoly Úvod nastíněn následný popis základních nástrojů. V předešlém textu práce by bylo dobré uvést s jakou úrovní znalostí se počítá a tedy co je již bráno jako zvládnutá problematika a co bude již nové. Díky tomu není zřejmé, zda je postup dostatečně vysvětlen. V prezentaci se objevilo pár překlepů a duplicitní číslování (snímek 12/13). Každopádně zadání práce bylo splněno přičemž vznikla prezentace včetně renderů a animací. Celkově práci hodnotím E.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
Práce s literaturou včetně citací | E |
eVSKP id 145739