DANČO, M. Moderní hra Blockstacker. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student si práci vybral sám a sám ji chtěl udělat co nejlépe. Je do daného tématu velmi zapálený. To se projevilo na kvalitě práce, která je ukázková. Doufám, že v práci bude pokračovat. Musím hodnotit stupněm A (100 bodů).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | U této práce musím napsat objasnění. Student chtěl udělat Tetris. To mi přišlo jako velmi málo na BP. Jenže to jsem neměl tušení, že se student baví o tzv. moderním Tetrisu, jehož pravidla jsou velmi rozsáhlá. Student patří mezi nejlepší hráče střední Evropy, a tak se v dané problematice velmi orientuje a ví přesně, co daná komunita potřebuje. Jeho práce je velmi rozsáhlá a propracovaná. Obsahuje mnoho, netriviálních rozšíření. Znovu upozorňuji, toto není obyčejný Tetris. | ||
Práce s literaturou | Jelikož se jedná o velmi specifické téma, jsou hlavní zdroje informací výhradně na internetu nebo v povědomí hráčské komunity. Studentovi jsem doporučil pár obecných zdrojů o herním vývoji, ale ty nepotřeboval a nakonec je opomněl uvést. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student pravidelně konzultoval s většími odstupy. Mé konzultace příliš nepotřeboval, neboť přesně věděl, co má udělat. Je to výhradně jeho produkt. | ||
Aktivita při dokončování | Student poslední dva měsíce dokončoval rozšíření hry - multiplayer. Ten měl funkční na lokální síti, ale rozhodl se, že jej do hry nezahrne, protože nesplňoval jeho požadavky. Proto poslední měsíc věnoval technické dokumentaci, jejíž obsah konzultoval. Práci dokončil v poklidu. | ||
Publikační činnost, ocenění | Student má v plánu svou hru nabídnout celé komunitě a chce na ní pokračovat i v budoucnu. |
Študent vytvoril hru typu blockstacker. Taktiež navrhol jednoduché API pre podporu módovania. Jedná sa o veľmi prepracovanú prácu. Aj napriek horšiemu hodnoteniu v kategórii práca s literatúrou hodnotím túto prácu veľmi kladne, a to známkou A . Taktiež prácu navrhujem na cenu dekana.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Vzhľadom k implementovanému rozšíreniu hodnotím zadanie ako obtiažnejšie. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Študent splnil zadanie vo všetkých bodoch a naviac pridal podporu pridávania ďalšej funkcionality v podobe skriptov v jazyku LUA. | ||
Rozsah technické zprávy | Práca je v obvyklom rozmedzí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 97 | Jednotlivé kapitoly na seba logicky naväzujú a podrobne popisujú celú problematiku vývoja danej práce. Kapitola 2 popisuje podrobne úvod do problematiky blockstacker hier. V kapitole 3 je popísaný návrh danej aplikácie. Kapitola 4 popisuje použité technológie a mohla byť zlúčená s kapitolou 5, implementácia. Avšak, ich oddelenie považujem ako vhodne zvolené. Prílohy obsahujú podrobný referenčný manuál pre navrhnuté skriptovacie API. | |
Formální úprava technické zprávy | 98 | Práca je veľmi úhľadná, dobre sa číta a obsahuje minimum preklepov. Po typografickej stránke je práca taktiež veľmi kvalitná a je doplnená o vhodné vektorové obrázky. | |
Práce s literaturou | 60 | Ako jediný problém celej práce považujem prácu s literatúrou, ktorá obsahuje len 3 zdroje: referenčný manuál jazyku LUA, herného enginu Unity a wiki stránky hry Tetris. Avšak, všetky prevzaté zdroje sú v texte riadne citované. | |
Realizační výstup | 100 | Realizačný výstup je na výbornej úrovni. Hra je plne hrateľná, zábavná a s veľkým množstvom modifikácií. Zdrojové kódy obsahujú množstvo návrhových vzorov a kód je úhľadný a dobre sa v ňom orientuje. | |
Využitelnost výsledků | Jedná sa o implementačné dielo. Výsledná hra, by však mohla slúžiť ako platforma do budúcna pre profesionálne závody v Tetrise, keďže umožňuje množstvo herných nastavení a taktiež disponuje skriptovacou podporou. |
eVSKP id 143725