DANČO, M. Moderní hra Blockstacker. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Student si práci vybral sám a sám ji chtěl udělat co nejlépe. Je do daného tématu velmi zapálený. To se projevilo na kvalitě práce, která je ukázková. Doufám, že v práci bude pokračovat. Musím hodnotit stupněm A (100 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání U této práce musím napsat objasnění. Student chtěl udělat Tetris. To mi přišlo jako velmi málo na BP. Jenže to jsem neměl tušení, že se student baví o tzv. moderním Tetrisu, jehož pravidla jsou velmi rozsáhlá. Student patří mezi nejlepší hráče střední Evropy, a tak se v dané problematice velmi orientuje a ví přesně, co daná komunita potřebuje. Jeho práce je velmi rozsáhlá a propracovaná. Obsahuje mnoho, netriviálních rozšíření. Znovu upozorňuji, toto není obyčejný Tetris.
Práce s literaturou Jelikož se jedná o velmi specifické téma, jsou hlavní zdroje informací výhradně na internetu nebo v povědomí hráčské komunity. Studentovi jsem doporučil pár obecných zdrojů o herním vývoji, ale ty nepotřeboval a nakonec je opomněl uvést.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student pravidelně konzultoval s většími odstupy. Mé konzultace příliš nepotřeboval, neboť přesně věděl, co má udělat. Je to výhradně jeho produkt.
Aktivita při dokončování Student poslední dva měsíce dokončoval rozšíření hry - multiplayer. Ten měl funkční na lokální síti, ale rozhodl se, že jej do hry nezahrne, protože nesplňoval jeho požadavky. Proto poslední měsíc věnoval technické dokumentaci, jejíž obsah konzultoval. Práci dokončil v poklidu.
Publikační činnost, ocenění Student má v plánu svou hru nabídnout celé komunitě a chce na ní pokračovat i v budoucnu.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Karas, Matej

Študent vytvoril hru typu blockstacker. Taktiež navrhol jednoduché API pre podporu módovania. Jedná sa o veľmi prepracovanú prácu. Aj napriek horšiemu hodnoteniu v kategórii práca s literatúrou hodnotím túto prácu veľmi kladne, a to známkou A . Taktiež prácu navrhujem na cenu dekana.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Vzhľadom k implementovanému rozšíreniu hodnotím zadanie ako obtiažnejšie.
Rozsah splnění požadavků zadání Študent splnil zadanie vo všetkých bodoch a naviac pridal podporu pridávania ďalšej funkcionality v podobe skriptov v jazyku LUA. 
Rozsah technické zprávy Práca je v obvyklom rozmedzí.
Prezentační úroveň technické zprávy 97 Jednotlivé kapitoly na seba logicky naväzujú a podrobne popisujú celú problematiku vývoja danej práce. Kapitola 2 popisuje podrobne úvod do problematiky blockstacker hier. V kapitole 3 je popísaný návrh danej aplikácie. Kapitola 4 popisuje použité technológie a mohla byť zlúčená s kapitolou 5, implementácia. Avšak, ich oddelenie považujem ako vhodne zvolené. Prílohy obsahujú podrobný referenčný manuál pre navrhnuté skriptovacie API.
Formální úprava technické zprávy 98 Práca je veľmi úhľadná, dobre sa číta a obsahuje minimum preklepov. Po typografickej stránke je práca taktiež veľmi kvalitná a je doplnená o vhodné vektorové obrázky.
Práce s literaturou 60 Ako jediný problém celej práce považujem prácu s literatúrou, ktorá obsahuje len 3 zdroje: referenčný manuál jazyku LUA, herného enginu Unity a wiki stránky hry Tetris.  Avšak, všetky prevzaté zdroje sú v texte riadne citované. 
Realizační výstup 100 Realizačný výstup je na výbornej úrovni. Hra je plne hrateľná, zábavná a s veľkým množstvom modifikácií. Zdrojové kódy obsahujú množstvo návrhových vzorov a kód je úhľadný a dobre sa v ňom orientuje.
Využitelnost výsledků Jedná sa o implementačné dielo. Výsledná hra, by však mohla slúžiť ako platforma do budúcna pre profesionálne závody v Tetrise, keďže umožňuje množstvo herných nastavení a taktiež disponuje skriptovacou podporou. 
Navrhovaná známka
A
Body
93

Otázky

eVSKP id 143725