ROZUMEK, J. Hydraulický okruh pojezdu dvoucestného vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Celkově je práce členěna logicky a přehledně. Diplomant v ní předkládá původní řešení zadaného problému. Práce obsahuje návrh hydraulického pojezdu dvoucestného vozidla. V práci nejsou zásadní nedostatky, přesto se ale diplomant nevyhnul řadě drobných chyb a opomenutí. Zejména mám k předložené práci tyto připomínky: - drobné překlepy v textu a formální chyby (tabulky se popisují nad), - někdy nevhodná technická terminologie (hydraulické akumulátory se plní, nikoliv nabíjejí), - v práci postrádám podrobnější zmínku o platné legislativě pro tyto typy vozidel a z ní vyplývajících omezení a nutných opatřeních, - v úvodu jsou popisovány obecné požadavky na vlastnosti dvoucestných strojů, obvyklé konstrukce. Mezitím je zmiňován blíže nespecifikovaný stroj (např. konkrétní typ brzd apod.), - na str. 15 se uvádí, že stávající pohon je realizován „blíže nespecifikovaným HM HT 250 Motori Orbitali. Zde měl diplomant vlastnosti zjistit a srovnat je se svým návrhem. - kap. 3.1. je zbytečně rozsáhlá a obsahuje nadbytečné informace a z katalogů HG a HM. - řešení dosažení požadované rychlosti zvětšením kola nepovažuji za šťastné, nebo´t provozní tlak v systému vzroste při stoupání stroje na 37,5 MPa, což bude činit pravděpodobně problémy, - výkresy obsahují v rohovém razítku chybný ústav I přes výše uvedené výhrady má předložená diplomová práce celkově dobrou úroveň a je plně v souladu se zadáním, které bylo v průběhu řešení práce částečně modifikováno. Diplomant ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce. Otázka ke zodpovězení při obhajobě: Proveďte bližší specifikaci hydromotoru HT 250 Motori Orbitali a srovnejte jeho vlastnosti s vámi navrženým hydromotorem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
eVSKP id 17063