ADÁMEK, S. Vývoj velomobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Bakalářská práce pana Adámka se zabývá vývojem velomobilů. Téma bakalářské práce je čistě rešeršního charakteru, avšak s cílem popsání možných přístupů využitelných při vývoji velomobilu. Student při plnění tohoto cíle pracoval převážně sám a konzultací užíval vždy pouze pro zodpovězení dotazů. Student při zpracování prošel velké množství informačních zdrojů, avšak i přes tuto skutečnost by bylo potřeba v některých oblastech rozšířit oblast vyhledávání. Oblast velomobilu je přehledně zpracována, avšak i přes několikanásobné doporučení student nerozebíral velomobily z hlediska konstrukce do požadované úrovně. Práce je psána čtivou formou, s minimem gramatických a stylistických chyb. Cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Bakalářská práce pana Adámka zpracovává tématiku vývoje velomobilu, především z pohledu možných přístupů při jejich vývoji. Práce je obsažena na 37 stranách a pro její zpracování student využívá více než 120 informačních zdrojů, což vzhledem k rešeršnímu charakteru práce považuji za adekvátní. V úvodu práce je přehledně zpracováno rozdělení velomobilu, načež navazuje jejich konstrukce, zde je řada informací uvedena bez detailního pohledu na konstrukci, což významně snižuje úroveň práce. Poukázání na konstrukci v detailu by přispělo i pro nadcházející kapitoly zabývající se přístupy při vývoji velomobilu. Pozitivně hodnotím začlenění kapitoly týkající se norem. Stěžejní kapitola, jež zpracovává přístupy při vývoji velomobilů je rozdělena do oblastí aerodynamiky, využití metody konečných prvků, multibody simulace a optimalizace elektromotoru. Tento způsob členění nepovažuji za logický či vhodný. Komplexitu zpracování jednotlivých podkapitol lze zároveň hodnotit jako nekonzistentní, přičemž nejobsáhlejší je aerodynamika. Vzhledem k zaměření práce na velomobily, které se věnuje uzavřená skupina osob, je obtížné nalézt přímo informační zdroje týkající se právě vývoje velomobilu, avšak jak student sám uvádí, při rozšíření na obdobnou problematiku v oblasti kol, elektromobilů nebo automobilů, je již možné nalézt adekvátní zdroje, které by umožnily značné rozšíření jednotlivých oblastí. Oblast technických experimentů je zmíněna v několika místech, avšak vzhledem k nutnosti validace výpočtových modelů, se jedná o stále velmi důležitou činnost, která by si jistě zasloužila větší pozornost. V práci se objevuje větší množství nepřesných vyjádření, gramatických a stylistických chyb. Celkově práce představuje základní přehled o dané problematice, cíle práce byly splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 157889