HORÁČKOVÁ, S. Využití guerilla marketingu v předvolební kampani [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

K dosažení lepšího hodnocení práce by bylo potřeba provést systematičtější analýzy umožňující zřetelnější identifikaci příležitostí a hrozeb u analýz externích faktorů a silných a slabých stránek u interních. Návrhy by pak měly být ve formě projektového plánu na provedení kompletní kampaně včetně časového harmonogramu a orientačního rozpočtu. Otázka k obhajobě: Jaký je Váš osobní názor na vhodnost využití guerilla marketingu v politických kampaních?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Chalupský, Vladimír

Jde o práci na velmi potřebné téma, s jasným směřováním k cíli, práce je napsaná čtivě, s logickou strukturou. Uvítal bych daleko preciznější vymezení osobního přínosu autorky - toto z práce není zcela patrné (i když jsem si vědom nutnosti týmové práce při tvorbě a realizaci kampaně...). V rámci diskuse bych uvítal reakci na výše uvedené komentáře (vlastní přínos diplomantky, uplatnění hypotéz a reprezentativnost zastoupení jednotlivých věkových kategorií respondentů dotazníkového šetření).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Cílem diplomové práce bylo provedení analýzy a vyhodnocení guerilla marketingu v předvolební kampani ve městě Humpolec a navrhnout zlepšení pro příští využití. Takto formulovaný cíl práce byl splněný.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Diplomantka se zaměřila na problematiku politického marketingu - v (rodící se) demokratické společnosti jde o velmi aktuální téma - a z průběhu různých předvolebních kampaní je zcela zřejmé, že toto téma je velmi aktuální i v našich podmínkách. Autorka zvolila "standardní" přístup k tvorbě své DP: od formulace cíle, přes vymezení teoretických východisek k charakteristice výchozí situace až k samotným návrhům - z tohoto hlediska jde o úspěšnou aplikaci marketingového pohledu na předvolební kampaň. Při posuzování adekvátnosti použitých metod považuji uplatnění SWOT analýzy, jak ji v práci autorka použila, za diskutabilní. Není zcela zřejmé, co je objektem této analýzy - samotná guerillová kampaň? Celý průběh kampaně? Tvorba a "obsazení" kandidátní listiny? V práci to není dostatečně jasně objasněné. Samotný průběh kampaně a její výsledky jsou popsané formou "case study", což je pro tento účel použitelný "formát". V práci je na několika místech zmíněný pojem "hypotéza" - v celém textu však s žádnou hypotézou autorka nepracuje...
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Zpětný pohled formou již zmíněné "případové studie" má nespornou přednost - lze s určitým odstupem posoudit vhodnost použitých opatření, lze přesně vyčíslit náklady, spojené s jejich realizací, případně dopady jednotlivých rozhodnutí a faktory, které ovlivnily výsledek. Z tohoto pohledu jde o velmi dobře prezentované téma. Diskutabilní je pojetí dotazníkového šetření: snaha o "reprezentativnost" je zde sice naznačená, otázkou je, do jaké míry odpovídá rovnoměrné zastoupení respondentů reálné věkové struktuře obyvatel města...
Praktická využitelnost výsledků A Zkušenosti, získané v průběhu popsané předvolební kampaně, jsou v práci jasně formulované, praktická využitelnost výsledků je v dalším "kole" voleb velmi pravděpodobná.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Bez připomínek - jen drobné nesrovnalosti typu "v roce 204..." (str.44) nesnižují srozumitelnost obsahu
Práce s informačními zdroji A Řada informačních zdrojů, pestrý výběr, odkazy uvedené dle norem.
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 84915