MAJER, J. Hraní karetní hry Gwent počítačem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Zbořil, František

Práci studenta z pohledu vedoucího hodnotím mírně nadprůměrně stupněm B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Tématem práce bylo vyvinout systém pro strojové hraní hry, které v sobě zahrnuje neurčitost. Z mého pohledu student zadání splnil.
Práce s literaturou Student si kromě literatury doporučené v zadání volil další prameny sám a podle mého názoru správně.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student docházel na pravidelné schůzky, na kterých mě informoval o dosahovaných výsledcích. S jeho aktivitou jsem byl spokojen.
Aktivita při dokončování Větší část textu jsem měl k dispozici v dostatečné předstihu. Celkovou práci i s výsledky ovšem jen několik dní před odevzdáním. Připomínky, které jsem k práci měl, student zapracoval.
Publikační činnost, ocenění Není mi známa
Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Šátek, Václav

Práce splňuje zadání ve všech bodech. Doporučuji práci k obhajobě a celkově hodnotím práci stupněm B (80 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Práce se zabývá implementací algoritmu strojového učení při hraní karetní hry Gwent, která spadá do kategorie her s neurčitostí. Výsledná implementace algoritmu založeném na "Monte Carlo Tree Search" je testována na hraní hry proti lidským hráčům různých úrovní.
Rozsah splnění požadavků zadání Zadání bylo splněno ve všech bodech.
Rozsah technické zprávy Práce je v obvyklém rozmezí.
Prezentační úroveň technické zprávy 80 Práce je logicky vystavena a jednotlíve kapitoly na sebe navzájem navazují. Drobná doporučení: - u obr. 4.1, 4.2 a 4.5 bych doporučil invertovat barvy - u funkcí v grafech v obr. 6.1 a 6.2 použít různé symboly než jen "čtvereček" (pro rozlišení při černobílém tisku) - pozor na psaní čísel v kap. 6.1 v textu v řádech tisíců (někdy použit/nepoužit oddělovač čárky), nepsat v tab. 6.5.-6.8. před "0" znaménko "+" apod.
Formální úprava technické zprávy 80 Práce je psaná v anglickém jazyce v sázecím prostředí LaTex. Obsahuje minimální množství překlepů a chyb.
Práce s literaturou 80 Student literaturu volil vhodně k dané problematice a vše je v textu řádně citováno. V seznamu literatury mi jen chybí literatura doporučená vedoucím v zadání práce.
Realizační výstup 80 Výsledná aplikace je funkční. Úkol ze zadání "otestovat navržený algoritmus proti lidskému hráči a dosahovat kvalitních výsledků" byl splněn.
Využitelnost výsledků Aplikaci lze v budoucnu rozšířit např. doděláním grafického uživatelského rozhraní a doplněním jiných algoritmů umělé inteligence.
Navrhovaná známka
B
Body
80

Otázky

eVSKP id 156726