REČKA, O. Vybrané kvantitativní metody a jejich užití ve finanční analýze obchodního řetězce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Posluchač postupoval při zpracování problematiky cíleně, samostatně a jasně. Zvládl využít nejen kvantitativních metod, ale výpočty a některé vizualizace provedl i v pokročilém počítačovém systému Maple. Zhodnoťte, jak se Vám pracovalo v tomto počítačovém prostředí?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
K práci mám dvě formální připomínky. Autor nedodržel přesné názvy hlavních kapitol ze zadání práce, jejich obsahová náplň je však shodná. Číslování dílčích kapitol v rámci kap. 2 nepovažuji za systémové. Teoretická část práce je zpracována na požadované úrovni. V kap. 3.1 výstižně charakterizuje AHOLD a.s. včetně jeho vývoje v letech 2011-2016 a včetně jeho postavení na trhu. Kap. 3.2. je věnována výpočtům ukazatelů finanční analýzy. U každé skupiny ukazatelů je uvedeno zdůvodnění jejich vývoje a u vybraných ukazatelů je výpočet doplněn grafickým znázorněním. Pro výstižnější pochopení vývoje rozdílových ukazatelů autor nad rámec zadání provedl jejich porovnání s hlavním konkurentem na českém trhu (Kaufland) viz str.54 -55 a to včetně úpravy délky účetního období. Autor se, mimo jiné, musel vypořádat s problémem délky účetních období, roky 2014/15 totiž představují ve výkazech jedno účetní období. Kap. 3.3. pak u 4 ukazatelů regresním modelem časového vývoje prognózoval jejich vývoj na období 2017/18. (Bylo by jistě zajímavé verifikovat progózované výsledky). Vlastní návrhy řešení jsou omezeny tím, že si autor plně uvědomuje, jak jsou výsledky analýz i možná řešení ovlivňována ze strany silné pozice mateřské společnosti i omezeními ze strany ÚHS. Na str. 81 (pasáž závěrem) formuloval opatření jejichž realizace by umožnila identifikovanou situaci zlepšit. Podrobnější rozpracování každého doporučení by znamenalo primárně souhlas mateřské organizace, sekundárně samostatné téma závěrečné práce. Práci doporučuji k obhajobě. Při obhajobě doporučuji zodpovědět následující otázky: 1. Jakými způsoby lze řešit problém s hospodářským rokem dlouhým 24 měsíců a dopadem hodnot na vybrané (vámi) ukazatele fin.analýzy 2. Je vám známo, jaký vliv má vnitřní politika mateřské společnosti na položky ve výkazech AHOLD
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Cíl práce byl splněn. Cíl definovaný zadáním není formulačně přesně převzat do kapitoly 1. Cíl a metodika práce, obsahově však ano.. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Zvolený postup řešení je správný, použité metody jsou adekvátní. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Autor plně prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Vypracování prognóz vývoje je prakticky využitelný výsledek bakalářské práce. Podrobnější a konkrétnější rozpracování každého autorem navrženého doporučení je nad rámec bakalářské práce. Zpracování návrhu by bylo tak rozsáhlé, že by vydalo na samostatné téma závěrečné práce - ať už hledáním úspor ve skladovacím procesu, nebo posílením marketingové komunikace, či reklamní kampaní na zdravý životní styl a bioprodukty. Je však zřejmé , že tyto aktivity by musela schválit mateřská společnost. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 110685