SZELKE, L. Hluk leteckých proudových motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Závěrečná práce zahrnuje 29 stran bez úvodních formálních částí, přehledu literatury a seznamu použitých označení. Práce je převážně rešeršního charakteru s patrným vlastním komentářem studenta. Pan Szelke minimálně konzultoval svou práci v posledním 3 měsících, v zásadě se jednalo o pouze o diskuzi zadání ke konci zimního semestru a několik konzultaci týden před odevzdáním závěrečné práce. Práce shrnuje problematiku hluku leteckých proudových motorů s ohledem na některé aktuálně publikované skutečnosti. Přehled zdrojů využívá částečně kvalitní světovou literaturu, částečně informace z aktuálně probíhajících nebo nedávně ukončených evropských projektu. Rozvržení práce je voleno v zásadě vhodně a přehledně. Jednotlivé zdroje hluku jsou identifikovány, nicméně chybí systémovější rozdělení zdrojů do jednotlivých skupin. Z hlediska formálního zpracování je práce velmi dobře, občas se sice vyskytne drobný formální nedostatek, ale tyto nesnižují kvalitu práce. Cíle práce jsou jednoznačně splněny a práce jako celek splňuje požadavky kladené na závěrečnou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Bakalářská práce Ludvíka Szelkeho zahrnuje 30 stran bez úvodních formálních částí, přehledu literatury a seznamu použitých symbolů. Práce je rešeršního charakteru. Práce se zabývá popsáním zdrojů hluku leteckých motorů. Toto téma je poměrně komplikované, a je proto třeba čtenáře srozumitelně seznámit s jednotlivými částmi. Autor přehledně uvádí jednotlivé zdroje hluku a rovněž prezentuje i metody redukce hluku proudových motorů. Nicméně, některé části nejsou dostatečně popsány, jako například pojem směrovost na straně 17, výraz nulový rozštěp (Obr. 26) či pojem emission angle (Obr. 27). Celkový dojem kazí překlepy, nekorektní stylistika textu a nepřesné pojmy. Například abstrakt je psán v první osobě, číslování obrázků není popořadě (str. 16 –18), v textu chybí odkazy na obrázky, číslování citací není v textu popořadě a v závěru se objevují velmi hovorové termíny. Celkový dojem z práce lze však hodnotit jako velmi dobrý a tyto formální nedostatky nelze považovat jako zásadní pro celkové hodnocení práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 132557