KALUS, Š. Návrh a realizace demokitu pro platformu Arduino [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2025.
Struktura závěrečné práce odpovídá požadavkům zadání. Ačkoliv některé textové formulace nejsou zcela vhodně zvoleny, celkový obsah textové části práce přehledně a srozumitelně popisuje řešený problém. Student během řešení závěrečné práce pravidelně konzultoval jednotlivé části navrhovaného systému a pracoval samostatně. Demokit obsahuje široké spektrum vstupních, provozních a výstupních periferií. Díky vhodnému rozvržení a zapojení prvků systém umožňuje vysokou variabilitu – například ovládání výstupních prvků různými kombinacemi vstupních periferií. Systém je vybaven dvěma mikrokontroléry, na kterých je demonstrována sériová komunikace. Jedním z nedostatků sestaveného demokitu je absence popisků u některých vodičů. To může představovat problém při jejich rozpojení (ať už náhodném, či záměrném), kdy při opětovném zapojení hrozí záměna vodičů, což může vést k dočasné nefunkčnosti systému. K poškození prvků by však v důsledku nesprávného zapojení dojít nemělo. Tento problém je navíc snadno a rychle řešitelný a nemá zásadní vliv na funkčnost celého systému. Návod k použití obsahuje pět předpřipravených úloh včetně popisu zapojení a jejich funkce. Uživatelé tak mohou nahrát hotový program a otestovat jeho funkcionalitu. Výsledky této bakalářské práce mohou sloužit jak pro výukové, tak i propagační účely. Demokit byl prezentován a použit jako výuková pomůcka v rámci akce StrojLAB Challenge 2025. Zpětná vazba od studentů a pedagogů středních škol zároveň poukazuje na potenciál využití demokitu pro výuku na středních školách.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce se věnuje návrhu a realizaci sady komponent a senzorů pro rozšíření praktické výuky předmětu zabývající se elektronikou a programováním. V přehledu současného stavu poznání jsou uvedeny dostupné vývojové platformy a jejich možné doplňky. Rešerše je srozumitelná a věcná. Pouze v úvodní kapitole by neměl být cíl práce. Konstrukční řešení je zdařilé a dostatečně popsáno. Bohužel není jasné, jak bude navrhnutá sada použita ve výuce. Ve výuce by studenti měli mít možnost si jednotlivé komponenty zapojit a naprogramovat. Bohužel prezentovaná sada zapojení jednotlivých komponent neumožnuje. I přes uvedené připomínky hodnotím práci za zdařilou. Cíle práce byly splněny, a proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 165869