ČÁP, F. Zajímavé jevy z mechaniky tekutin [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Zadání bakalářské práce pana Čápa je poměrně rozsáhlé a komplexní, s praktickou částí, která vyžadovala aktivní přístup studenta a zpracování bylo časově náročné. Student práci řešil v souladu se zadáním, výsledky jsou původní. Student práci zahájil již v roce 2020. Vlastní řešení a komunikace s vedoucím však proběhly kvůli rozvolnění studia až v ZS a LS školního roku 2021/22. Komunikace byla zpočátku velmi omezená, což mělo dopad na průběh realizace a kvalitu práce. Při včasné přípravě by bylo možno připravit experimenty technicky i vizuálně dokonaleji s pomocí technika, takto si je student připravoval převážně sám, což pro něj znamenalo více práce. Nutno podotknout, že se vyskytly i technické problémy se závadou na kameře a student nakonec pracoval postupně se dvěma kamerami. V poslední části se student práci věnoval podstatně intenzivněji, což umožnilo práci úspěšně dokončit. Bylo řešeno originální téma, přičemž student musel provést řadu praktických činností a získat pro práci s technikou nové dovednosti. Student pracoval na tématu většinou samostatně a byl schopen najít vlastní způsoby řešení vyvstalých problémů. Mohl však lépe zvládnout časové rozvržení řešení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Autor zpracoval bakalářskou práci na téma zajímavých jevů v mechanice tekutin. Práce měla za cíl zpracovat rešerši zabývající se problematikou proudění, dále pak vyhledání a popsání zajímavých jevů z mechaniky tekutin, z nichž měl autor některé vybrat, a ty následně zaznamenat vysokorychlostní kamerou a analyzovat. Všechny tyto cíle byly v práci splněny. Autor vybral jev Leidenfrostův a Kayeho, které zachytil a popsal. Kladně hodnotím především použití a zhodnocení několika typů optických metod, konkrétně pak stínové a šlírové metody, stejně jako využití zadního a bočního osvětlení pro získání záznamů. Největší slabinou předložené práce je však využívání parafrází, neboť se v textu mnohokrát vyskytuje doslovné opsání textu z citovaného zdroje. V takovém textu pak autor jen zaměnil pořadí slov, případně vložil vlastní slovo. Nejedná se tedy ani o parafrázi, ani o přímou citaci. V práci se také vyskytuje pár drobných překlepů a gramatických chyb, případně na konci řádků zůstávají předložky a spojky. V textu chybí odsazení odstavců, které by napomohlo lepší přehlednosti. Z práce také není zřejmé, jaká byla motivace autora pro její vytvoření či jakým způsobem je možné dále využít vlastní získané záznamy a dosažené výsledky. Celkově je práce zdařilá, a proto ji hodnotím stupněm B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 136917