LABAJ, R. Laboratorní úlohy využívající měřicí systém LabView [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Student bakalářskou prací dovršil sled přípravných úkolů zadávaných v rámci předchozího semestrálního projektu. Jeho úkolem bylo navrhnout a vytvořit laboratorní úlohu pro měření vlastností elektronického senzoru polohy. Jeho vlastním přínosem bylo navržení a zkonstruování funkčního náhradního elektronického vybavení přípravku, vytvoření měřicího virtuálního přístroje pomocí systému LabVIEW a sestavení zadané laboratorní úlohy. Na konzultace docházel pravidelně a zadanému problému se věnoval. Přes některé nedostatky v teoretických znalostech splnil zadání. Z těchto důvodů hodnotím jeho aktivitu známkou C/75.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | B | 40/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
Bakalářská práce obsahuje 44 stran včetně příloh. Dále je k práci přiloženo CD obsahující vytvořený program a elektronickou verzi textu. V teoretické části měl student, dle zadání, prostudovat základní typy senzorů a zejména se zaměřit na elektronické senzory polohy, posuvu a pootočení. Student se však, kromě stručné úvodní kapitoly zaměřené obecně na senzory, věnuje pouze diferenčnímu transformátoru jakožto snímači polohy. V textu se vůbec neodkazuje na literaturu a často ani na své obrázky. I přesto jsou některé jeho texty doslovným překladem částí článků uvedených v seznamu literatury. V praktické části student popisuje již dříve vytvořený přípravek, přičemž při jeho popisu se několikrát dopouští faktických chyb ve výpočetních vztazích a nesouladu mezi schématem a výpočetním vztahem. Výstupem jeho práce je zadání jedné laboratorní úlohy, k níž vytvořil program v jazyce LabView. Tvorba celého kódu tohoto programu je však předmětem zadání vytvořené laboratorní úlohy. Čas potřebný k vytvoření této aplikace tedy odpovídá časově době jedné vyučovací lekce s velkou rezervou a minimálními znalostmi. Zadání úlohy spolu s návodem k práci je velice stručné a nespecifické, tudíž se domnívám, že aby studenti byli schopni úlohu realizovat, potřebovali by i její přiložené vzorové vypracování. To však zřejmě opět obsahuje nedostatky (viz druhá doplňující otázka). Student zadání splnil s výhradami. Z formálního hlediska je práce na podprůměrné úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 8/20 | |
Odborná úroveň práce | E | 25/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 14141