VESELÁ, J. Studium elektrických a tepelných vlastností stavebních materiálů s vodivými příměsemi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2021.
Studentka pracovala na bakalářské práci samostatně. Zadání, které dostala bylo velmi rozsáhlé, zahrnovalo měření elektrických, dielektrických a tepelných vlastností stavebních materiálů s elektricky vodivými příměsemi. Ke všem jeho částem přistoupila velmi svědomitě a zodpovědně. Nad rámec zadaných úkolů porovnala i výsledky měření tepelných vlastností pomocí tranzientní metody a termokamery, kde k interpretaci využila fraktální analýzu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | B | ||
Využití poznatků z literatury | B |
Studentka Jana Veselá zpracovala bakalářskou práci na téma stavebních materiálů s vodivými příměsemi a studovala elektrické, dielektrické a tepelné vlastnosti těchto materiálů. Využití těchto moderních stavebních materiálů v praxi má jistě velký potenciál, proto je toto téma velmi aktuální. Pokud by se v práci objevila samostatná kapitola týkající se současného stavu řešené problematiky, tzv. rešerše, jistě by to vylepšilo celkový dojem o smyslu a motivaci pro tuto práci. V teoretické části, která je poměrně rozsáhlá (str. 8 až 30), jsou podrobně rozebrány vztahy a terminologie, kterých pak studentka obratně využívala při zpracování naměřených dat. Práce je psána srozumitelně a bez překlepů, občas se ale vyskytla chyba v použití interpunkce. Vyskytuje se několik nesrovnalostí, které musím konkrétně zmínit. Nicméně nesnižují kvalitu práce a uvádím je především pro poučení, aby se jich studentka vyvarovala při zpracování dalších odborných prací. 1. Studentka uvádí rozměr vzorků 40x40x160 mm, což by odpovídalo tvaru tzv. trámečku - hranolku, to je ale evidentně v rozporu s obrazovým důkazem – obrázek 16,17. Na nich vidíme dlaždicový tvar vzorku. A následně je v tabulce 5 uvedena tloušťka cca 9 mm, takže je to pro čtenáře celkem matoucí. 2. V tabulce 7 chybí odchylky navzdory tomu, že je uvedeno, že se jedná o průměrné hodnoty. Na grafech v obrázcích 35, 36 chybí popisek na osách x. Naopak musím studentku pochválit, že získala velké množství experimentálních dat, až nad rámec požadavků bakalářské práce, které vhodně zpracovala a komentovala. Studentka splnila všechny body zadání, a proto její bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm B – velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | C | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | B |
eVSKP id 130754