PAŘÍZKOVÁ, M. REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2009.
Výraznými rysy přístupu studentky ke zpracování zadaného úkolu jsou pracovní nasazení od samého počátku, poctivost a svědomitost se kterými se autorka pouští do řešení tématu.Zároveň prokázala schopnost pracovat v reálném čase - správně rozvrhnout vyměřený časový limit do potřebných úseků s vědomím termínu dokončení díla. Za jeden z nesporných kladů koncepčního přístupu studentky považuji schopnost hledat a najít nosnou myšlenku, posoudit možnosti území a záměry potenciálního investora, definované v zadání práce, a určit hlavní filozofickou linii řešení, rovněž vyvinutý smysl pro posouzení řešených problémů v nejširších souvislostech, schopnost účinně využít analýzu prostředí a tématu v následné tvůrčí fázi. Výsledkem práce je celkově zdařilý a propracovaný návrh s profesionální úrovní grafické prezentace. Otázky a náměty k obhajobě: K diskusi zůstává několik otázek. 1) Pro hlavní nástup do prostoru zákaznického centra byl zvolen náročný koncept průrazu přes objekt stávajícího tropického skleníku. Jaká je představa o architektonickém konceptu tohoto prvku? 2) Dominantní úlohu v návrhu nového objektu hraje popínavá zeleň. Má autorka konkrétní představu o řešení nosné konstrukce roštů pro popnutí rostlinami ? 3) V půdorysu objektu studeného skleníku je zakreslena nová terasa s monumentálním schodištěm a samostatným objektem hygienického zázemí pro návštěvníky. Ve vizualizaci ovšem chybí. Počítá výsledná varianta s tímto prvkem či nikoliv?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 98 | samostatný, pragmatický |
Předložená práce se na první pohled vyznačuje výraznou grafickou úrovní s vysokou výpovědní hodnotou. Hlavními znaky jsou čistý a jasný urbanistický koncept, čitelné a funkční provozně dispoziční řešení s přehledným zónováním území. Za zajímavé rovněž považuji řešení ploch zeleně s invenčním propojením soudobých a historických principů zahradnické tvorby. U půdorysů objektů je vhodné zakreslit označení vstupů z exteriéru, v některých případech splývá grafické značení oken a dveří, čímž nelze úplně jednoznačně identifikovat organizaci provozu. Tématem pro diskusi je možnost zajištění potřebného klidu ve studovně (prostor č.2), když středem studovny vede hlavní přístupová trasa návštěvníka do zákaznického centra (prostor č.1) s výstavním prostorem č.8. V hlavních půdorysech nového objektu se zákaznickým centrem a pergolami by bylo vhodné schematicky vyznačit polohy nosných sloupů pergol, protože v tomto případě se jedná o poměrně dominantní části nového objektu a řady sloupů navíc výrazně determinují způsob využití tohoto prostoru. Závěrem konstatuji, že práce splnila v plném rozsahu úkoly stanovené zadáním bakalářského projektu a prokazuje připravenost autorky postoupit do další fáze své odborné přípravy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | promyšlené | |
Architektonické řešení | A | invenční | |
Provozní řešení | A | čisté, funkční | |
Technicko konstrukční řešení | A | odpovídající | |
Formální úroveň | A | vysoká |
eVSKP id 22985