HORÁČEK, L. Návrh zdokonalení marketingové komunikace společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Havíř, David

Práce je postavena na adekvátních zdrojích, dále na analýze využívající adekvátních metod. Jednotlivé části práce jsou zpracovány důkladně. Návrhy lze považovat za přínosné a směřující k naplnění stanoveného cíle. Z práce je evidentní zodpovědný přístup autora k řešení zvoleného problému a hlubší vhled do odvětví i dané problematiky. Otázky k obhajobě: Který z návrhů by měl mít z vašeho pohledu pro firmu nejvyšší prioritu? Představil jste prezentovaný plán společnosti, případně bude některé z návrhů realizovat? Jak byste hodnotil úspěšnost jednotlivých doporučení?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Práce zcela naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup řešení je logický, práce využívá metod, které jsou pro tento typ práce adekvátní.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Obsah teoretické části vytváří východiska pro zpracování analýz a výsledky analýz jsou dále využity pro návrh doporučení.
Praktická využitelnost výsledků A Návrhy vycházejí z poznatků jednotlivých analýz, přičemž zpracování je důkladné. Výsledky lze na základě poskytnutých informací považovat za přínosné a realizovatelné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má nadstandardní délku, vhodnou a jasnou strukturu, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je adekvátní. Výtka může být směřována k vysokému počtu velmi krátkých kapitol.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce vychází ze základních odborných zdrojů, se kterými je pracováno adekvátně.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Paďourová, Tereza

Autor si v práci klade za cíl zlepšení marketingové komunikace vybraného podniku. Tento obecný cíl ohraničuje měřitelnými metrikami, jako je získání nových zákazníků, posílení vztahu s těmi stávajícími (retence) a zvýšení povědomí o značce (Market Share – tržní podíl). Ačkoliv předložená práce zůstává v teoretické rovině a ke zhodnocení potenciální efektivity navržených vylepšení se nedostává, možnost jejího praktického využití vnímám jako velmi reálnou. Jako člověk, který působí na výkonné pozici v marketingu, tento přesah musím ocenit. Kapitoly 2 (Analýza současného stavu) a 3 (Vlastní návrhy řešení) jsou zpracované precizně, systematicky a v předložené práci je považuji za stěžejní. Mírné nedostatky vnímám v teoretické části. Autor například v rešerši marketingových mixů opomíjí mixy 6P, 8P a 4S, které jsou součástí evoluce zmiňovaných mixů. Kombinuje zároveň hlediska mixů 4P a 7S, jež se ale v práci prolínají bez hlubšího ukotvení. V teoretické části také ku příkladu chybí vysvětlení frameworku STDC (životní cyklus zákazníka). Ten je poprvé uveden až v praktické části na straně 66. Zmínka by přitom mohla být již na straně 18, kde autor popisuje fáze životního cyklu služby/firmy. Z hlediska zdrojování by práce snesla více zahraniční perspektivy, viz například publikace Service-dominant logic: continuing the evolution (L. Vargo, F. Lusch) nebo Service oriented marekting mix and its usage (L. Walletzký). Nevnímám to však jako zásadní nedostatek. Jako celek práce splňuje veškeré formální náležitosti a plní stanovený cíl. Proto ji doporučuji k obhajobě s návrhem hodnocení B/C v závislosti na průběhu obhajoby.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 142503