HORÁČEK, L. Návrh zdokonalení marketingové komunikace společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Práce je postavena na adekvátních zdrojích, dále na analýze využívající adekvátních metod. Jednotlivé části práce jsou zpracovány důkladně. Návrhy lze považovat za přínosné a směřující k naplnění stanoveného cíle. Z práce je evidentní zodpovědný přístup autora k řešení zvoleného problému a hlubší vhled do odvětví i dané problematiky. Otázky k obhajobě: Který z návrhů by měl mít z vašeho pohledu pro firmu nejvyšší prioritu? Představil jste prezentovaný plán společnosti, případně bude některé z návrhů realizovat? Jak byste hodnotil úspěšnost jednotlivých doporučení?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Práce zcela naplňuje stanovený cíl. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Zvolený postup řešení je logický, práce využívá metod, které jsou pro tento typ práce adekvátní. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Obsah teoretické části vytváří východiska pro zpracování analýz a výsledky analýz jsou dále využity pro návrh doporučení. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Návrhy vycházejí z poznatků jednotlivých analýz, přičemž zpracování je důkladné. Výsledky lze na základě poskytnutých informací považovat za přínosné a realizovatelné. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Práce má nadstandardní délku, vhodnou a jasnou strukturu, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je adekvátní. Výtka může být směřována k vysokému počtu velmi krátkých kapitol. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Práce vychází ze základních odborných zdrojů, se kterými je pracováno adekvátně. |
Autor si v práci klade za cíl zlepšení marketingové komunikace vybraného podniku. Tento obecný cíl ohraničuje měřitelnými metrikami, jako je získání nových zákazníků, posílení vztahu s těmi stávajícími (retence) a zvýšení povědomí o značce (Market Share – tržní podíl). Ačkoliv předložená práce zůstává v teoretické rovině a ke zhodnocení potenciální efektivity navržených vylepšení se nedostává, možnost jejího praktického využití vnímám jako velmi reálnou. Jako člověk, který působí na výkonné pozici v marketingu, tento přesah musím ocenit. Kapitoly 2 (Analýza současného stavu) a 3 (Vlastní návrhy řešení) jsou zpracované precizně, systematicky a v předložené práci je považuji za stěžejní. Mírné nedostatky vnímám v teoretické části. Autor například v rešerši marketingových mixů opomíjí mixy 6P, 8P a 4S, které jsou součástí evoluce zmiňovaných mixů. Kombinuje zároveň hlediska mixů 4P a 7S, jež se ale v práci prolínají bez hlubšího ukotvení. V teoretické části také ku příkladu chybí vysvětlení frameworku STDC (životní cyklus zákazníka). Ten je poprvé uveden až v praktické části na straně 66. Zmínka by přitom mohla být již na straně 18, kde autor popisuje fáze životního cyklu služby/firmy. Z hlediska zdrojování by práce snesla více zahraniční perspektivy, viz například publikace Service-dominant logic: continuing the evolution (L. Vargo, F. Lusch) nebo Service oriented marekting mix and its usage (L. Walletzký). Nevnímám to však jako zásadní nedostatek. Jako celek práce splňuje veškeré formální náležitosti a plní stanovený cíl. Proto ji doporučuji k obhajobě s návrhem hodnocení B/C v závislosti na průběhu obhajoby.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 142503