HAMPLOVÁ, V. Možnosti elektronického obchodu při nákupu nových automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.
Práce je především koncipována na komplexní analýzu prodeje nových automobilů přes upravovaný nový e-shop Internetu. Autorka velmi dobře vytvářela nový model prodeje a to s uvažováním perspektivních potřeb prodeje nových automobilů. Svědomitě řešila dílčí části práce a iniciativně konzultovala podstatné přístupy k řešení tohoto náročného úkolu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Autorka se ve své diplomové práci věnuje tématu prodeje nových automobilů prostřednictvím elektronického obchodu. Na základě teoretických poznatků, zpracovaných na 21 stranách, autorka analyzuje a navrhuje konkrétní kroky pro zavedení prodeje nových aut fyzickým osobám přes e-shop. Současný stav je velice podrobně analyzován na 63 stranách a poté na 17 stranách autorka uvádí vlastní návrh zavedení elektronického prodeje nových automobilů. Po stránce rozsahové, odborné i stylistické považuji práci za velmi zdařilou. V celé práci je citováno celkem 38 zdrojů a to včetně zahraničních. Všechny zdroje jsou správně citovány. Po gramatické a stylistické stránce obsahuje práce několik menších nepřesností, cituji: “že Stažení software”, “cílvá skupina”, „Budoucí vývoj se bude půjde směrem elektronického obchodu.“ Dále se v diplomové práci vyskytují velmi dlouhá a složitá souvětí, především v závěru práce, vyskytl se také nesoulad mezi textem a tabulkou č.5. Autorka zvolila vypracování návrhu elektronického prodeje nových automobilů pro konkrétní tři automobilky, což může být přínosem pro vedení těchto společnosti a autorčiny závěry může vedení společnosti po úvaze uplatnit v praxi. Práci doporučuji k obhajobě, nicméně mám několik doplnění a otázek, které uvedu v dalším rozboru práce: V teoretické části autorka dobře pracuje s dostupnou literaturou. Zcela správně autorka nejprve rozebírá problematiku elektronického obchodu, poté přistupuje k definování analýz a metod, které budou použity v praktické části (SWOT, SLEPTE, marketingový průzkum, analýza webových stránek). Všechny metody jsou velmi srozumitelně popsané. Pouze u marketingového průzkumy není detailně rozebrána možnost statistického zpracování dat (viz otázka 1). V praktické části autorka nejprve velmi podrobně analyzuje současný stav. Všechny metody popsané v teoretické části jsou správně použity, pouze s následující vyjímkou: v analýze SLEPTE je v ekologické oblasti nesprávně analyzován automobilový průmysl na místo elektronického prodeje (viz otázka 2). Autorka také podrobně analyzuje trh s novými automobily v České republice, bohužel však v práci není uvedeno zdůvodnění, proč se autorka v praktické části zaměřila právě na automobilky Škoda, Dacia a BMW (viz otázka 3). Autorka zcela správně za klíčovou oblast zavedení elektronického prodeje nových aut určuje webové stránky společností a informace, které obsahují, a podrobuje je detailní analýze. Za použití marketingového dotazníkového průzkumu autorka zjišťuje, kolik procent dotazovaných by si automobil koupilo přes e-shop bez zkušební jízdy (23%) a kolik po zkušební jízdě (60%). S touto klíčovou informací autorka úspěšně pracuje jak při návrhu procesu koupě nového automobilu, tak v ekonomickém zhodnocení návrhu. V ekonomickém zhodnocení návrhu je pak správně použito nižší procento potencionálních zákazníků e-shopu. U zákazníků vyžadujících zkušební jízdu se autorce bohužel nepodařilo zcela správně oddělit problematiku vztahu automobilky a dealera (viz otázka 4). Analýza jako celek nicméně působí velmi kompaktně, profesionálně a propracovaně. Všechny podstatné body práce jsou shrnuty v závěru.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 58842