KOHOUTEK, T. Robotický kit Bioloid Robotis Premium [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Předložená bakalářská práce byla v podstatě rešerší a "hrou" na téma malý robot humanoidního typu. Student dostal k dispozici stavebnici Bioloid Robotis Premium s cílem stručného popisu, vlastního složení robotu a jeho naprogramování s využitím dostupných senzorů. V kontextu realizace bakalářské práce šlo v podstatě o proof of concept na téma využití CCD kamery a senzoru barev, v kontextu studenta, šlo jak doufám o zajímavou práci. Předložená práce má v realizační doméně velmi dobrý potenciál, který bude bezesporu pro potřeby propagačních aktivit ústavu dále využit. S textovou formou práce, resp. s jejím estetickým projevem, zcela spokojen nejsem, neb dle mého úsudku uvedený potenciál realizovaného řešení i přes svůj nadprůměrný rozsah, plně nevyužila. S přístupem studenta jsem byl až na nemožnost závěrečného čtení práce zcela spokojen. Samostatnost, vlastní zapojení i motivace studenta byla velmi dobrá a v kontextu formy studia (kombinovaná forma) nadstandardní. Práci splnila požadované cíle, doporučuji ji k obhajobě a hodnotím známkou B/velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce je věnována robotické stavebnici Bioloid Robotics Premium. V teoretické části své práce nabízí autor přehledný popis jednotlivých komponent robotické stavebnice a přehled souvisejících softwarových produktů. Dále následuje popis konstrukce robotu typu humanoid a výčet dostupných vývojových prostředí pro programování vytvořeného robotu. V implementační části realizoval student dva programy demonstrující vybrané funkcionality stavebnice. Robot se pohybuje v prostoru a reaguje na předměty, přičemž detekuje jejich barvu. Programy tvoří přílohu práce, jsou přehledné a jejich funkčnost je doložena videozáznamy. Všechny požadavky zadání bakalářské práce shledávám za splněné. Písemná část práce je logicky členěná a splňuje formální náležitosti. Výhradu bych měl pouze k několika překlepům a ne zcela obratným formulacím. Dále v kapitole 3.2 student popisuje mikrokontrolér ATmega128, který je však jádrem starší verze stavebnice, a zaměňuje označení řídicí jednotky s označením procesoru. Jelikož informace o použitém procesoru není pro programování robotu zásadní, nepřikládám zmíněnému nedostatku velkou váhu. Z práce je patrno, že student tématu věnoval značné úsilí. Po odevzdání práce student uveřejnil ještě další program. Práci vnímám jako zdařilou, s přihlédnutím na výsledky dosažené v implementační části. Student jednoznačně prokázal schopnost pracovat na technických úkolech. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou B / velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 94699