KEJVAL, D. Pevnostní analýza rotoru turbodmychadla stacionárního spalovacího motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student ve své práci analytického charakteru na 93 stranách (73 bez úvodní části a seznamu literatury) vhodně aplikoval 3D MKP simulace na problematiku přenosu tepla a hodnocení pevnosti rotoru turbodmychadla. Student v průběhu tvorby práce pracoval velmi aktivně a průběžně konzultoval svůj postup. Zároveň iniciativně hledal dostupná řešení pro splnění cílů práce. Použité metody jsou na úrovní současně používaných metod v průmyslové praxi. Rešerše byla zpracována v požadovaném rozsahu, poměrně kvalitně a využívá současné znalosti publikované ve světové literatuře. Analýza teplotního pole a pevnostní analýza byly provedeny vhodně, chybí zmínka o povaze napjatosti vzhledem k času (ustálený stav napjatosti proti časově proměnné napjatosti a případné únavě materiálu). Cíle práce jsou však jednoznačně splněny. Po celkovém zhodnocení lze konstatovat, že diplomant splnil požadavky kladené na závěrečnou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Závěrečná práce pana Kejvala se zabývá problematikou pevnostní analýzy rotoru turbodmychadla. Cílem práce je provedení analýzy teplotního pole a pevnostní analýzy rotoru v ustáleném stavu, a to při maximálním tepelně-mechanickém zatížení. Práce obsahuje 93 stran včetně úvodní části a seznamu použitých zdrojů. Autor práci započal stručným popisem motivace pro vznik této práce, dále autor popisuje konstrukci turbodmychadla se zaměřením na rotor. V další části autor popisuje mechanismy přenosu tepla v turbodmychadle a současný stav v oblasti tepelně-mechanického zatížení rotoru turbodmychadla a hodnocení pomocí FEM. Poslední a stěžejní část práce se zabývá vlastní analýzou rotoru turbodmychadla v prostředí Ansys Mechanical. Práce je po stylistické stránce na požadované úrovni, to lze konstatovat i o stránce gramatické, kde bych vytknul jen malé množství překlepů a chyb. Struktura a kapitoly práce jsou řazeny logicky. Po stránce odborného vyjadřování lze práci rovněž hodnotit kladně. Grafická stránka práce je na dobré úrovni. Vytknul bych jen použití některých převzatých obrázků s nízkou grafickou kvalitou, mnohdy s nečitelným popisem, např. obr.19. Autorovu práci se zdroji lze popsat jako nadprůměrnou, a lze konstatovat, že prokázal znalost správného citování. Pan Kejval využil 87 informačních zdrojů. Samotná použitá literatura je aktuální a na vysoké úrovni, co se kvality a odbornosti týká, což se odráží na kvalitě celé práce. Autor prokázal schopnost interpretace získaných informací a znalostí v rámci vypracování závěrečné práce. Vytvořené analýzy a použité nástroje, včetně postupu práce lze považovat za správné a standardní. Závěrem lze říct, že autor vyčerpávajícím způsobem popsal danou problematiku, provedl požadovanou analýzu a splnil tak všechny potřebné náležitosti a cíle práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157660