DOLEJSKÝ, L. Analýza vnitřního hluku vozidel a jeho vliv na aktivní bezpečnost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2013.
Předloženou diplomovou prací diplomant prokázal schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém s výhradami uvedenými u jednotlivých částí hodnocení, které mohly být bezpochyby odstraněny ve fázi konzultací, jichž ze strany diplomanta bylo minimum. Práce splňuje kritéria kladené na tento druh VŠKP, a proto práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením dobře C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | D | Dle cíle 4 zadání mělo být v práci provedeno experimentální měření vnitřního hluku vybraných vozidel. V předložené práci však diplomant provedl měření pouze s jedním vozidlem autoškoly za blíže nespecifikovaných podmínek měření. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | C | Teoretickou částí práce si diplomant připravil přijatelnou základnu pro řešení dalších cílů zadání. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | C | Pro zjišťování času reakce žáků autoškoly na podnět (povolení pedálu akcelerace; sešlápnutí brzdového pedálu) byly využity vhodné metody - výukový trenažer. Měření hluku bylo prováděno rovněž vhodným měřicím přístrojem. Vstupní údaje mohly být lépe identifikovány - zejména zdravotní stav žáků (oční vyšetření). Dále není zřejmé jaké množství jízd v silničním provozu (či polygonu) mají již žáci v každé fázi měření absolvováno. | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | V práci je pracováno s velmi specifickou cílovou skupinou - žáky autoškoly ve fázi bezprostředně před získáním řidičského oprávnění. Je otázkou, jakým způsobem by vypadaly výsledky měření reakčních časů s běžnými či profesionálními řidiči. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | Zejména s ohledem na specifickou cílovou skupinu tvořenou žáky autoškoly a simulované hladiny vnitřního hluku, které nebyly ověřeny opakovanými experimentálními měřeními v běžném silničním provozu s různými druhy a kategoriemi vozidel na různých površích vozovek, lze přínos práce spatřovat jako průměrný. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Citace literatury jsou uvedeny vcelku v souladu s příslušnou citační normou. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | C | Chybí číslování vztahů (např. kap. 2.3). První odrážka kap. 5.2 je neúčelná, když je tentýž obsah odrážky uveden v následující větě. |
Práce rozsahem teoretické i experimentální části splňuje požadavky, kladené na tento typ prací. Výsledky nabízejí možnost teoretického i praktického využití.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | C | S ohledem na výsledky měření bych ještě očekával sérii měření hkluku nejběžnějších typů vozidel na našich komunikacích, a to v závislosti na prostředí (extravilán, intravilán, dálnice), aby bylo možné si udělat představu o reálném vlivu na řidiče. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | B | ||
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | ||
Obtížnost a správnost řešení | A | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | C | V práci poněkud chybí porovnání s měřením více druhů vozidel v reálném provozu, což by výrazně přispělo k praktické využitelnosti práce. | |
Odborná jazyková úroveň | A | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A |
eVSKP id 63288