ŠKORPILOVÁ, A. Uplatnění personálního marketingu v obchodní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.
Předložená práce je jak po obsahové, tak formální stránce perfektně zpracovaná. Autorka v průběhu celé její tvorby pracovala samostatně, aktivně, velmi pružně reagovala na mé připomínky a dokázala obhájit své postupy a interpretaci získaných dat. Otázka pro obhajobu: V čem vidíte svůj největší přínos, vyplývající z této práce? Jaké bariéry mohou zbrzdit/ovlivnit realizaci navržených opatření?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | cílem této diplomové práce je zhodnocení současné úrovně uplatnění personálního marketingu ve společnosti Iveco Czech Republic a.s.. Na základě tohoto zhodnocení poté navrhnout opatření vedoucí ke zlepšení stavu oblastí, které budou zjištěné jako problémové. Tyto cíle jsou zcela splněné. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Postup řešení odpovídá tématu práce - od vymezení relevantních teoretických východisek přes výstižně podanou analýzu současné situace v oblasti personálního marketingu k formulaci návrhů - všechny tyto části jsou pečlivě zpracované, logicky na sebe navazují. Použité metody jsou adekvátní svému účelu a jsou využity v souladu s jejich "duchem" i "literou". | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Diplomantka prokázala schopnost získat potřebná data - jak sekundárním výzkumem, tak primárním výzkumem, zaměřeným na zjištění potřebných dat. Volba respondentů, jakož i formulace otázek a způsob získání potřebného počtu vyplněných dotazníků svědčí o systematickém a kvalifikovaném přístupu autorky. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Výsledky analýz a navržená opatření - vzhledem k profesionálnímu přístupu při získávání dat, jejich zpracování a interpretaci - mohou sloužit k rychlé aplikaci. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Bez komentáře. naprosto v pořádku. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Diplomantka využila celou řadu relevantních zdrojů, jak sekundárního charakteru, tak ze svého primárního výzkumu. Vše řádně doložené, vysvětlené, ocitované. |
Autorka práce Bc.Andrea Škorpilová zpracovala svoji diplomovou práci zcela v souladu s požadavky společnosti, pro kterou navrhla soubor zásad , principů a nástrojů personálního marketingu, který by v současné době turbulentního trhu práce a nedostatku kvalifikovaných pracovních sil pomohl firmě se zviditelnit a strukturovaně se profilovat jak v rámci interního trhu práce ( t.j. uvnitř společnosti) , tak na externím trhu práce. Navržené formy personálního marketingu by měly společnosti pomoci prezentovat se jak uvnitř ( s využitím sociálních sítí s cílem vtáhnout do dění i ztv. Milleanials) , tak navenek a uživatelsky přívětivou cestou informovat zaměstnance a uchazeče o zaměstnání o postavení společnosti v rámci automobilového průmyslu, o její strategii, vizi a milnících k jejímu dosažení. Autorka diplomové práce využila již dříve zpracované bakalářské práce pro stejnou společnost a díky znalosti konkrétního prostředí a specifik výroby autobusů pro trhy střední a východní Evropy, tak navrhla konkrétní způsoby, kterými by společnost mohla díky řízenému personálnímu marketingu a jeho nástrojům výrazně zlepšit nejen intenzitu interní komunikace či posílení sounáležitosti zaměstnanců s firmou, ale v samotném důsledku také založit základy pro Employer Branding. Pro společnost je celkově přínosná struktura práce kombinující teoretickou cast s částí praktickou, přičemž upozorňuje na dosud nevyužívané možnosti personálního maketingu a předkládá jeho různorodou škálu včetně harmonogramu zavedení jednotlivých foremn a zhodnocení jejich finanční náročnosti. Stejně tak analytická cast práce, včetně závěrečné SWOT analýzy, poskytuje společnosti celou řadu informací a zpětných vazeb, které si společnost takto může lépe uvědomit a z analýz čerpat v rámci stanovování cílů a zlepšování v oblasti komunikace se zaměstnanci či s veřejností. V době zpracování diplomové práce již byly některé návrhy implementovány, jako např. Info TV. Jedním z návrhů, který společnost zvažuje zavést do praxe v nejbližší době je náborový workshop. Všeobecně lze diplomou práci hodnotit výborně a to jak s ohledem na splnění stanovených cílů tak s ohledem na praktickou využitelnost výsledků.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A | ||
Splnění stanovených cílů | A |
eVSKP id 108276