VRÁTNÁ, M. Marketingová komunikace vybraného podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Autorka během zpracování diplomové práce projevovala trvalý zájem o zvolené téma. Pracovala samostatně a zároveň efektivně využívala možnosti konzultací, na které byla vždy velmi dobře připravena. V průběhu tvorby práce prokázala schopnost propojit teoretické znalosti s praktickým využitím, zejména při zpracování analytické části, z jejíchž výsledků vychází vhodně zvolené a promyšlené návrhy. Text je přehledně strukturovaný a doplněný o ilustrativní materiály, které čtenáři usnadňují pochopení problematiky a podtrhují praktický rozměr práce. Všechny návrhy byly konzultovány s vedením analyzované společnosti, což přispívá k jejich reálné využitelnosti a zvyšuje pravděpodobnost jejich úspěšné implementace v praxi. Zvláštní pozornost si zaslouží návrhy na rozvoj spolupráce s partnery v oblasti gastronomie, ubytovacích zařízení a wellness. Tento přístup považuji za velmi zajímavý a přirozený způsob, jak oslovit nové potenciální zákazníky, včetně zahraniční klientely. Autorka zde vhodně identifikuje konkrétní subjekty s potenciálem pro vzájemně výhodnou spolupráci. Každý z návrhů je doplněn o přehled očekávaných přínosů, což přispívá k lepšímu porozumění jejich dopadu. V závěru návrhové části autorka předkládá také harmonogram implementace a návrh metod kontroly a vyhodnocování úspěšnosti navržených opatření – tento přístup hodnotím jako velmi přínosný a dobře využitelný v praxi. Diplomovou práci vnímám jako kvalitně zpracovaný a prakticky zaměřený výstup, jehož doporučení mohou analyzované společnosti přinést reálný přínos. Otázky k obhajobě: 1) Který z navržených kroků považuje vedení společnosti za nejzajímavější z hlediska praktické realizace? A který z návrhů považujete za nejpřínosnější Vy osobně – a proč?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Výstupy diplomové práce jasně směřují k cíli stanovenému v zadání. Realizací návrhů by mělo dojít k jejich naplnění.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B V práci je využito vhodného postupu řešení i adekvátních metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka v práci prokazuje svoji schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich adekvátní závěry.
Praktická využitelnost výsledků A Výsledky práce jsou prakticky využitelné a pro analyzovanou společnost přínosné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce vychází ze standardní, logické struktury. Autorka využívá vhodné terminologie.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B V práci je využito velkého množství adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně uvedeny v seznamu i náležitě citovány. Při kontrole pomocí Theses.cz byla vykázána podobnost se všemi nalezenými dokumenty v míře 100 %. Podobnost 99% u jednoho dokumentu je způsobena změnou/nahráním nového dokumentu z důvodu odstranění drobné formální chyby (nadpis v obsahu). Nejvyšší míra shody u jednoho "normálního" dokumentu pak byla 2,5 %. Tyto shody jsou pak zejména ve formálních náležitostech a neovlivňují tak vlastní obsahovou stránku závěrečné práce.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Masařík, Zdeněk

Předkládaná diplomová práce byla zadána s cílem navrhnout na základě provedených analýz vhodné marketingově komunikační nástroje vedoucí ke zvýšení povědomí o produktech konkrétního podniku a tím i nárůstu nových zákazníků. Autorka si pro svou práci zvolila firmu Unipar, tradičního výrobce svící a svíček z Rožnova pod Radhoštěm s vysokým podílem exportu své produkce. Pro zpracování teoretické části práce byla využita široká řada zdrojů, citace jsou vhodně do textu zakomponovány. V části věnované analýze stávajících komunikačních marketingových aktivit autorka detailně popisuje praxi zvolené firmy a vyhodnocuje svá zjištění. Závěrečná část přehledně uvádí navržená opatření. Formální náležitosti kladené na diplomovou práci jsou splněny. Práce působí celistvě a přehledně, a to i přes svůj nadstandardní rozsah, který činí včetně příloh a odkazů na použitou literaturu 225 stran. Text je zpracován srozumitelnou formou, jednotlivé části na sebe vhodně navazují. Autorka při zpracování využila velké množství přehledných tabulek, z nichž zásadní část, a to je potřeba ocenit, vytvořila sama na základě svých zjištění, či ze svých předpokladů a úvah. Se zkratkami, stejně jako s grafikou, je rovněž pracováno vhodnou formu a v rozsahu, který pomáhá srozumitelnosti textu. Z rozsahu, formy i obsahu práce je zřejmé, že autorka ke zpracování práce přistoupila velmi zodpovědně. Je patrné, že měla velký zájem poznat a popsat aktuální praxi marketingové komunikace firmy Unipar. Četnost citací pracovníků firmy dokládá, že komunikace autorky s touto firmou byla osobní a intenzivní, což má velmi pozitivní vliv na celkové vyznění práce a na její další praktické využití. Zadaný cíl diplomové práce se autorce podařilo splnit. Po teoretické části, popisu a vyhodnocení marketingové komunikace firmy Unipar, jsou zpracovány návrhy další vhodné marketingové komunikace, které skutečně mohou přinést požadovaný efekt. Práci proto doporučuji k obhajobě a navrhuji ohodnotit známkou A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 168511