LORENC, T. Vypínání dílců z plechu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Bakalářská práce Tomáše Lorence je zaměřena na proces vypínání dílců z plechu. Student se vypracování daného tématu zhostil zodpovědně, absolvoval mnoho konzultací ve firmě zabývající se touto problematikou, což se v práci projevilo uvedením velkého množství poznatků z praxe včetně názorných fotografií. V rámci dané práce vytvořil názorný přehled užívaných metod, nástrojů a strojů, který lze využít i jako podklad pro studium či výuku. Student v průběhu řešení pracoval aktivně, svědomitě a samostatně, a proto práci hodnotím velice kladně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Literární rešerše předložené bakalářské práce pojednává o vypínání plechů probíhající za studena. První část práce je zaměřena na samotnou technologii vypínání dílců, druhá část na nástroje a stroje a poslední část na vady a použití dílců. Práce je zpracována v rámci zadání obecné bakalářské práce na dobré úrovni. Obsahově odpovídá zadání a splňuje všechny dané body, je přehledná a logicky uspořádána. Kladně hodnotím fotografie konkrétních strojů i nástrojů použitých pro názornost v práci a jejich popis použití. Ovšem na straně 16 došlo zřejmě k přehlédnutí číslování a od obrázku 13 jsou až do konce obrázky číslovány chybně, i když v textu by dle jejich pořadí číslování sedělo. Z tohoto důvodu se student odkazuje na neexistující obrázky, které jsou takto uvedeny i v seznamu obrázků. Přijde mi zbytečné používat v práci ten stejný obrázek dvakrát (obr. 6 na str. 17 a obr. 12 na str. 20, obr. 6 na str. 11 a obr. 15 na str. 20). Větší pozornost měla být věnována i citacím literárních zdrojů (chybně např. 1, 4, 5, 6, 9, 17, 22, 23). Jak sám student konstatuje v bakalářské práci, lze ji použít jako studijní materiál k výuce. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 121610