ECLER, D. Aplikace pro testování sluchových schopností [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2024.
Cílem práce bylo prostudovat poslechové testy zaměřené na kritické sluchové schopnosti a možnosti jejich využití v přijímacích zkouškách a při trénování sluchových dovedností audio inženýrů. Pro ověření měly být vybrané testy implementovány v Matlabu a následně implementovány v systému Moodle, pokud to charakter testu bude umožňovat. V průběhu řešení bakalářské práce ale bylo rozhodnuto o implementaci pomocí v prostředí App Designeru Matlabu. Z celkem sedmi testů požadovaných v zadání byly implementovány čtyři. Tři z nich jsou vytvořené podle literatury, test na rozpoznání zkreslení signálu je vlastní, ale vzhledem k nedostatku času nebyly odladěny jeho parametry. Také nebyla připravena databáze zvukových nahrávek. Student pravidelně chodil na konzultace, do aplikací vždy zapracoval připomínky vedoucího, ale postup řešení byl pomalý. Oceňuji, že zvládnul realizaci aplikace v prostředí App Designeru, ale kód je poměrně neefektivní, například pro stejné výpočty s jinými parametry používá samostatné funkce. Text práce student psal na poslední chvíli a nepředložil jej ke kontrole. Rozsah textu není dostatečný, vyskytuje se v něm řada formálních chyb, např. převzaté bitmapové obrázky nízké kvality, většinou s anglickými popisky.
Předložená práce je spíše textového charakteru, vložené obrázky jsou většinou převzaté, a to i v případě jednoduchých nákresů, které by bylo možné poměrně snadno překreslit. V textu se vyskytují překlepy a další formální nesrovnalosti. V praktické části byly v prostředí MATLAB implementovány celkem čtyři testy, přičemž je diskutabilní, které z nich je možné považovat za komplexní a které za jednodušší. V každém případě je nutné konfrontovat tento fakt se zadáním požadujícím realizaci minimálně pěti jednoduchých a dvou komplexních testů. Další zadáním požadovaný pokus o implementaci v prostředí Moodle není vůbec zmíněn. Vzhledem k výše uvedeným nedostatkům a zejména k tomu, že je zadání splněno pouze z části navrhuji práci hodnotit 55 body jako dostatečnou.
eVSKP id 159286