ŠTÍPEK, J. Hra na motivy metroidvania s psychologickými prvky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Student vytvořil plnohodnotnou hru, kterou trvá delší dobu uhrát. Nejedná se o nedodělek nebo demo. Studentova práce byla vzorná a student konzultoval pravidelně. Se studentovou prací jsem velmi spokojen. Musím hodnotit stupněm A (100 bodů).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Zadání vyžaduje vytvořit hru s psychologickými prvky. Jedná se tak o obtížnější zadání. Tvorba samotných her je obtížné téma. K tomu je přidaná obtížnost studiem a gamifikací psychologických prvků fóbií.
Práce s literaturou Student využil doporučenou literaturu a dohledal si další významné zdroje z dané problematiky.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval velmi často. Místy s větší mírou, než bylo potřeba. Student se řídil pokyny a poznámky zapracovával do své realizace i technické dokumentace. Byla radost s ním konzultovat.
Aktivita při dokončování Student svou práci dokončil v čas
Publikační činnost, ocenění Student svou práci prezentoval na konferenci Excel@fit , kde za ní dostal i ocenění.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Vlnas, Michal

Z celkového pohledu si myslím, že se jedná o nadstandardní práci a to zejména díky pokročilé realizační části. V textu lze nalézt některé problémy, které umožňují výhrady k některým bodům zadání, avšak dle mého názoru se jedná o minoritní problémy a ponechávám na komisi ať zváží, zda-li je to důvod ke snížení hodnocení. Dle mého názoru si tato práce zaslouží hodnocení stupněm  A i vzhledem k obtížnosti zadání a rozsahu výstupu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadání hodnotím jako obtížnější vzhledem k mezioborovému přesahu.
Rozsah splnění požadavků zadání Splněnost první poloviny bodu č. 1 zadání je diskutabilní, nicméně to nehodnotím jako zásadní problém. Bod č. 5 je taktéž diskutabilní, viz níže.
Rozsah technické zprávy Rozsah práce je v obvyklém rozmezí.
Prezentační úroveň technické zprávy 85 Práce je rozdělena na část popisující teoretický kontext fóbií, popis fóbií v kontextu herních mechanik, návrh videohry a samotnou implementaci. Trochu zde chybí kapitola, která by popisovala herní vývoj či herní engine. Nicméně, sekce 6.1 tuto roli částečně supluje, proto si myslím, že by měla být popsána mnohem dřívěji a rozšířena. V této situaci se pak může zdát, že část bodu 1 zadání neni splněna, nicméně dle mého názoru splněna je, avšak na hraně. V kapitole 6.5 autor lehce naznačuje, že hra byla otestována a publikována, nicméně nerozvádí zde širší kontext, tedy lze říci, že bod č. 5 zadání je splněn s výhradami. Celkově je však pochopitelnost práce velmi dobrá hned po prvním čtení.
Formální úprava technické zprávy 90 Jazyková část práce je na velmi vysoké úrovní, text se velmi dobře čte a je zde jen drobné množství překlepů nebo chyb. Stejně tak typografická stránka je dobře zpracována, nicméně lze zde nalézt drobné klasické chyby. Např. některé obrázky nejsou referencovány v textu (2.1, 2.2, 2.3, 5.1, a další). Občas na některých místech chybí pevné mezery. Avšak není to nic zásadního.
Práce s literaturou 70 Autor cituje celkem 14 zdrojů, kde všechny jsou z oblasti vztažené k lékařství a podobným oborům. Nenacházím zde žádný zdroj relevantní k IT, který by byl zmíněn formou bibliografické citace. Některé informace, které náleží k určitým technickým prvkům jsou však citovány formou poznámky pod čarou.
Realizační výstup 98 Realizační výstup je nejsilnější stránkou práce. Hra jako taková je dle mého připravena rovnou k vydání. Obsahuje pokročilé mechaniky na bází jednotlivých psychologických fóbií. Celkově je vidět, že autor odvedl velké množství práce. Zdrojový kód je dobře strukturovaný a komentovaný.
Využitelnost výsledků Práce přináší relativně nové kombinace mechanik do herního průmyslu v oblasti psychologických her.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 150112