KOVÁŘ, M. Výroba elektrické energie z bioplynu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Pan Martin Kovář ve své bakalářské práci splnil v požadovaném rozsahu cíle zadání. Velmi kladně hodnotím jeho aktivní přístup a samostatnost při zpracování bakalářské práce. Bakalářskou práci tudíž doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce je rešeršního charakteru s pokusem o velmi jednoduchou energetickou a ekonomickou bilanci v rámci případové studie. V práci je popsán vznik bioplynu, samostatná kapitola je věnována popisu různých způsobů řazení fermentačních a pomocných nádrží, skladování bioplynu apod. Další kapitola je pak věnována možnostem výroby elektřiny z bioplynu, resp. možnostem kombinované výroby elektřiny a tepla. Jsou popsány různé systémy, ať už s vnitřním spalováním nebo vnějším. Za teoretickou částí práce následuje pokus o energetickou bilanci vč. ekonomického vyhodnocení v případové studii uvažující konkrétní produkci bioplynu. Student zřejmě zamýšlel navrhnout dvě řešení pro využití bioplynu a ta vzájemně ekonomicky a energeticky porovnat. Z práce to však není příliš patrné, víceméně se dozvídáme pouze to, že použitím systému s vyšší energetickou účinností získáme z daného množství bioplynu více elektřiny a jejím prodejem více peněz. To je však celkem logické. Porovnání vybraných systémů by bylo smysluplné, kdyby student vypočetl také množství získaného tepla a vedle zisků za prodej elektřiny vyhodnotil také investiční a provozní náklady zvolených systémů. Na druhou stranu je nutné uznat, že takové informace jsou pro studenta jen velmi obtížně (nebo vůbec) dostupné. Formální nedostatky - v seznamu symbolů chybí některé veličiny, případně jsou špatně nazvané - první odstavec úvodní kapitoly není příliš v souladu s tématem práce a působí zavádějícím dojmem - vyšší pozornost by si zasloužila gramatika
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 29344