FUSEK, P. Vizualizace SDF scén [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Nemůžu hodnotit jinak, než známkou A (100 bodů). Student je chytrý, pečlivý a nebojí se komplikovaného zadání. Vytvořil zajímavou realizaci a technickou dokumentaci, která obsahuje užitečné informace. Tyto důvody mě vedly k vysokému hodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student chtěl vytvořit otevřenou verzi vykreslovacího enginu ze hry Dreams. Vzhledem ke skutečnosti, že nejsou k dispozici zdrojové kódy a fungování enginu není popsáno, pracoval jen na základě siggraph talků a na základě podobných pramenů. Zadání je tak velmi obtížné. Celkově se jedná o rozsáhlé téma, které vyžaduje studium mnoha oblastí, které jsou nad rámec běžného magisterského studia. | ||
Práce s literaturou | Student pracoval s doporučenými zdroji. Hledal další potřebné zdroje a konzultoval vědecké články, které by se jeho tématu mohly týkat. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student konzultoval pravidelně. Na konzultacích ukázal vždy velký skok vpřed. Konzultace bývaly výživné a dlouhé. Během konzultací jsem se také něčemu přiučil. | ||
Aktivita při dokončování | Student dokončoval práci v mírném spěchu. Rozsah a obsah technické dokumentace byl několikrát konzultován. Oceňuji, že si vizualizace ve své technické dokumentaci naprogramoval. | ||
Publikační činnost, ocenění | Studentova práce, jak realizace, tak technická dokumentace, jsou dobrým zdrojem informací o fungování řečeného vykreslovacího enginu Dreams. Na jeho práci můžou navázat další. |
Napriek vymenovaným nedostatkom je práca na veľmi dobrej úrovni a jedná sa o obtiažnejšie zadanie. Technická časť práce je výborná, avšak celkový dojem znižujú vymenované nedostatky, najmä formálna úprava textovej časti. Práca je na pomedzí známky A a B, nechávam na rozhodnutí komisie, prikláňam sa skôr k horšej známke B .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadanie hodnotím ako obtiažnejšie, keďže sa autor rozhodol prácu implementovať v modernom grafickom API Vulkan s použitím mladého programovacieho jazyka Rust a zároveň téma práce vyžadovala množstvo experimentácie. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Práca neobsahuje bod zadania č. 4, meranie výkonu aplikácie. V kapitole 6 je uvedený paragraf 'Performance', ktorý sa čiastočne tohto bodu týka. Avšak, nikde v texte nie sú uvedené presné merania. Taktiež v práci chýba rozšírený abstrakt. | ||
Rozsah technické zprávy | Práca je v obvyklom rozmedzí. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Práca sa dobre číta a je pochopiteľná, jednotlivé kapitoly logicky na seba naväzujú. K tomuto dopomáha množstvo originálnych vektorových obrázkov. | |
Formální úprava technické zprávy | 60 | Práca obsahuje množstvo typografických a gramatických chýb a preklepov. V texte sa niekoľko krát opakujú duplikované, prípadne nedokončené vety. Referencie sú uvádzané bez nezlomitelnej medzery a preto sa nesprávne mnohokrát nachádzajú na začiatku riadku, a taktiež na mnohých miestach nie je uvedený typ referencie. V kapitole 5.10 sa nachádza neexistujúca referencia. Uvádzané pseudokódy algoritmov pripomínajú maskované zdrojové kódy. | |
Práce s literaturou | 85 | Práca cituje množstvo kvalitných zdrojov. Zdrojom [1] a [2] chýba autor. Zdroje [5, 10, 18, 27, 32] odkazujú videá na youtube a neobsahujú, podľa môjho názoru, žiadne relevantné odborné informácie, a preto mali byť uvedené ako poznámka pod čiarou. Taktiež zdroje [24, 30, 42, 45] mali byť uvedené len ako poznámka pod čiarou. Zdroj [21] je nevhodný. | |
Realizační výstup | 95 | Realizačný výstup je excelentný. Zdrojové kódy sú úhľadné, dobre štruktúrované a prehľadné. V práci je využité moderné grafické API Vulkan a je písaná v mladom programovacom jazyku Rust. Výsledná aplikácia zvláda vykresľovať väčšie množstvo objektov v reálnom čase. Autor v texte popisuje možnosti, ako vykresľovanie ďalej optimalizovať. | |
Využitelnost výsledků | Jedná sa o prácu kompilačného charakteru, ktorá by avšak mohla viesť k nástroju pre prácu s SDF modelmi. |
eVSKP id 148398