FUSEK, P. Vizualizace SDF scén [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Milet, Tomáš

Nemůžu hodnotit jinak, než známkou A (100 bodů). Student je chytrý, pečlivý a nebojí se komplikovaného zadání. Vytvořil zajímavou realizaci a technickou dokumentaci, která obsahuje užitečné informace. Tyto důvody mě vedly k vysokému hodnocení.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Student chtěl vytvořit otevřenou verzi vykreslovacího enginu ze hry Dreams. Vzhledem ke skutečnosti, že nejsou k dispozici zdrojové kódy a fungování enginu není popsáno, pracoval jen na základě siggraph talků a na základě podobných pramenů. Zadání je tak velmi obtížné. Celkově se jedná o rozsáhlé téma, které vyžaduje studium mnoha oblastí, které jsou nad rámec běžného magisterského studia.
Práce s literaturou Student pracoval s doporučenými zdroji. Hledal další potřebné zdroje a konzultoval vědecké články, které by se jeho tématu mohly týkat.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student konzultoval pravidelně. Na konzultacích ukázal vždy velký skok vpřed. Konzultace bývaly výživné a dlouhé. Během konzultací jsem se také něčemu přiučil.
Aktivita při dokončování Student dokončoval práci v mírném spěchu. Rozsah a obsah technické dokumentace byl několikrát konzultován. Oceňuji, že si vizualizace ve své technické dokumentaci naprogramoval.
Publikační činnost, ocenění Studentova práce, jak realizace, tak technická dokumentace, jsou dobrým zdrojem informací o fungování řečeného vykreslovacího enginu Dreams. Na jeho práci můžou navázat další.
Navrhovaná známka
A
Body
100

Posudek oponenta

Karas, Matej

Napriek vymenovaným nedostatkom je práca na veľmi dobrej úrovni a jedná sa o obtiažnejšie zadanie. Technická časť práce je výborná, avšak celkový dojem znižujú vymenované nedostatky, najmä formálna úprava textovej časti. Práca je na pomedzí známky A a B, nechávam na rozhodnutí komisie, prikláňam sa skôr k horšej známke B .

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Zadanie hodnotím ako obtiažnejšie, keďže sa autor rozhodol prácu implementovať v modernom grafickom API Vulkan s použitím mladého programovacieho jazyka Rust a zároveň téma práce vyžadovala množstvo experimentácie. 
Rozsah splnění požadavků zadání Práca neobsahuje bod zadania č. 4, meranie výkonu aplikácie. V kapitole 6 je uvedený paragraf 'Performance', ktorý sa čiastočne tohto bodu týka. Avšak, nikde v texte nie sú uvedené presné merania. Taktiež v práci chýba rozšírený abstrakt.
Rozsah technické zprávy Práca je v obvyklom rozmedzí.
Prezentační úroveň technické zprávy 90 Práca sa dobre číta a je pochopiteľná, jednotlivé kapitoly logicky na seba naväzujú. K tomuto dopomáha množstvo originálnych vektorových obrázkov.
Formální úprava technické zprávy 60 Práca obsahuje množstvo typografických a gramatických chýb a preklepov. V texte sa niekoľko krát opakujú duplikované, prípadne nedokončené vety. Referencie sú uvádzané bez nezlomitelnej medzery a preto sa nesprávne mnohokrát nachádzajú na začiatku riadku, a taktiež na mnohých miestach nie je uvedený typ referencie. V kapitole 5.10 sa nachádza neexistujúca referencia. Uvádzané pseudokódy algoritmov pripomínajú maskované zdrojové kódy.
Práce s literaturou 85 Práca cituje množstvo kvalitných zdrojov.  Zdrojom [1] a [2] chýba autor. Zdroje [5, 10, 18, 27, 32] odkazujú videá na youtube a neobsahujú, podľa môjho názoru, žiadne relevantné odborné informácie, a preto mali byť uvedené ako poznámka pod čiarou. Taktiež zdroje [24, 30, 42, 45] mali byť uvedené len ako poznámka pod čiarou. Zdroj [21] je nevhodný. 
Realizační výstup 95 Realizačný výstup je excelentný. Zdrojové kódy sú úhľadné, dobre štruktúrované a prehľadné. V práci je využité moderné grafické API Vulkan a je písaná v mladom programovacom jazyku Rust. Výsledná aplikácia zvláda vykresľovať väčšie množstvo objektov v reálnom čase. Autor v texte popisuje možnosti, ako vykresľovanie ďalej optimalizovať.
Využitelnost výsledků Jedná sa o prácu kompilačného charakteru, ktorá by avšak mohla viesť k nástroju pre prácu s SDF modelmi. 
Navrhovaná známka
B
Body
89

Otázky

eVSKP id 148398