MAJER, T. Zařízení pro předepnutí pružiny zámku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Student Majer se ve své práci zabývá zařízením pro předepnutí pružiny zámku pro automobil. Rozsáhlá rešeršní práce v úvodní části popisuje konstrukci zámku. Následně jsou uvedeny testovací postupy automobilního zámku a výroby zámku. K rešeršní části práce mám výhrady pouze k jednoslovním názvům obrázků na str. 11., 13., 14. Kvalita obr. na str. 18 je špatná a malá velikost obrázků na str. 21. Tyto připomínky jsou spíše formální. V kapitole 3. řeší student vlastní konstrukční návrh řešení zařízení pro předepnutí pružiny automobilového zámku. Přínosem je možnost experimentálního ověření parametrů zkrutné pružiny, které mu umožnila firma. Parametr tuhosti porovnává mezi požadavky výkresové dokumentace a skutečnými vyrobenými pružinami a provádí korekce. Na str. 22. Mu vytýkám neshodu mezi úhly delta0. Dále má kritika směřuje k vykreslenému průběhu měření na str. 24. Další nosné kapitoly práce jsou již velmi dobře vysvětleny a neshledal jsem zásadní nedostatky. Přínosem práce je především praktický přístup k řešení problematiky a možnost uplatnění výsledků přímo do praxe. Přílohová část práce je dle zadání úplná a vcelku zdařilá. Připomínky mám k: -výkres sestavy: rozměry na desetinu a připojovací díra s tolerancí. -výkres základní desky: nejsou vyznačeny v pohledech osy děr a neviditelné hrany. -výkres plech pružiny: opět nejsou osy děr. Bakalářská práce studenta Majera splnila požadavky a cíle zadání bakalářské práce. Použité metody jsou adekvátní zadání práce. Práce je z hlediska formálnosti a technického zpracování na velmi dobré úrovni. Má textově dobrou kvalitu. Autor se vyjadřuje věcně a důkladně se odvolává na citace zdrojů. Po stránce grafického zpracování není zásadní připomínky. Stylistická úprava a pravopis jsou až na překlepy (str. 12, 16, 22 a 25) v pořádku. Netechnické vyjadřování na straně 15 a 37. Student prokázal znalosti získané v průběhu bakalářského studia. Doporučuji tuto práci k obhajobě.
V této závěrečné práci se student zabývá obecnou definicí automobilového zámku a problematikou spojenou s tímto pojmem. Dále pojednává o konstrukci, testování a montáži zámku. V prvních dvou kapitolách nás autor seznamuje s prvky automobilových zámků a uvádí popis řešeného problému. V kapitole konstrukčního návrhu je dobře logicky uspořádaný postup návrhu přepínacího zařízení. Autor popisuje experiment mechanismu předpínání, problematika je dobře pochopitelná, i když obsahuje zavádějící/neúplné informace (kap. 3.1). Chybí kapitola pevnostních výpočtů vybraných konstrukčních uzlů. Následně je navržen rám celé sestavy, vyroben prototyp a jeho testování. Na závěr práce autor zmínil finanční náročnost návrhu a výroby sestavy. Z grafického hlediska práce obsahuje špatně rozvržené stránky/obrázky nebo špatná kvalita některých schémat modelů (např. obrázek 1-7, 1-13, 3-5, 3-4). Po formální stránce je práce dobře zpracována, i když chybí například uvedení zdroje pro určení „bezpečnosti motoru“ nebo její podložení normou. U výkresové dokumentace chybí základní náležitosti pro vypracovávání výkresů. Doporučuji práci k obhajobě.
eVSKP id 113245