ZUBÍČEK, D. Návrh podvozkové skupiny vozu Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Tématem diplomové práce studenta Bc. Davida Zubíčka byl kinematický návrh zavěšení kol vozu Formule Student. Téma bylo náročné zejména z hlediska časových termínů, kdy bylo nutné některé etapy řešení dokončit. Výsledky jeho práce byly realizovány na novém voze, který musel být vzhledem k termínům závodů včas dokončen. Jak již bylo řečeno, student nejen vypracoval kinematický návrh náprav, ale stál i u fyzické realizace zavěšení vozu a jeho testování jízdními zkouškami. Dále je třeba ocenit, že student patří k výrazným osobnostem univerzitního týmu, který soutěží na mezinárodní úrovni. Student práci nekonzultoval tak často, jak by bylo vhodné, což se negativně odrazilo zejména v textu jeho práce, který obsahuje řadu stylistických nedostatků i teoretických a terminologických nepřesností. Zadání diplomové práce bylo splněno, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | D |
Diplomová práce pana Zubíčka je zaměřena na návrh podvozkové skupiny vozu Formule Student. Cílem diplomové práce je porovnat pneumatiky pro Formuli Student, navrhnout vhodnou kinematiku zavěšení, zdůvodnit navrženou kinematiku s ohledem na zvolený typ pneumatik. Porovnání pneumatik je provedeno v zásadě správně. Otázkou však zůstává, jakým způsobem využívá program OptimumLap data pneumatik. Zda není jen zohledněn součinitel přilnavosti v podélném a příčném směru a zda je uvažován vliv zatížení a jeho přenosu při simulované jízdě vozidla, vliv odklonu kola (patrně ne). Závislost součinitele přilnavosti na zatížení je podstatným faktorem, který by mohl ovlivnit správnou volbu pneumatik. Úkol návrhu kinematiky zavěšení dle mého názoru úplně nesplňuje očekávání daná v úvodu práce. Spíše než o návrh kinematiky zavěšení a přizpůsobení kinematiky zavěšení zvoleným pneumatikám se jedná o výpočet kinematických charakteristik, kde na začátku byla velká část parametrů zvolena bez zcela jednoznačného udání důvodu. Jako příklad tohoto postupu může posloužit např. kapitola „5.4.3 Volba výšky středu klopení“. Kdy na místo analýzy vlivu středu klopení na polohu rámu a tím následný dopad na odklon kola je jen proveden pouhý výpočet rozdělení přenosu zatížení na elastickou a geometrickou část bez jakéhokoliv následného zdůvodnění či zhodnocení výsledku. Diplomová práce pana Zubíčka je jak rozsahem, praktickým dopadem výstupů práce do praxe na dobré úrovni. Co však úroveň práce výrazným způsobem sráží je nízká stylistická úroveň. Velké množství překlepů a jazykových chyb často téměř brání pochopení jednotlivých vět. Pro příklad se jedná o tento typ nedostatků – neustálé nesprávné stupňování slova ideální, název kapitoly „Podélná moment“, „taktéž určit statický odklon kola při známému průběhu změny odklonu kola" atd. Výše zmíněné nedostatky nesvědčí o příliš pečlivém zpracování diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 92614