MILOTA, V. Obrazová a video interpretace zvukových dat [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2022.
Student ve fázi semestrálního projektu projevil pouze minimální aktivitu a jeho semestrální řešení bylo hodnoceno velmi slabě. V následujícím semestru ustoupil od nepříliš vhodné implementace v prostředí MATALB a přešel do vývojového prostředí Unity Engine, kde využil pluginu Audio Synesthesia a integrovaného nástroje Niagara. Toto řešení už je vhodnější, je však nutné konstatovat, že předložený text (rešerše) i samotné řešení je z hlediska požadavků kladených na diplomové práce možné charakterizovat jako podprůměrné. Student se mnou nekonzultoval žádné dílčí kroky ani mi neprezentoval výsledky, pouze odevzdal práci do systému. Vzhledem k uvedenému navrhuji práci hodnotit jako dobrou 70 body.
Diplomová práce se zabývá obrazovou interpretací zvukových dat. V teoretické části je uvedeno několik stávajících přístupů, které však nejsou příliš rozebrány či je z nich uveden vizuální příklad. Rovněž kapitola teorie zvukového signálu nejde příliš do hloubky a de-facto končí u Fourrierovy transformace., přičemž dle mého mínění právě tato kapitola měla být hlavní výchozí částí pro praktickou implementaci. Rovněž mi v této kapitola chybí vazba na následující kapitolu: “Teorie hudebního signálu“. Co se týče praktické části, tak byly vytvořeny dvě softwarové aplikace. – jedna v Matlabu a druhá využívající Unreal Enginu. Zatímco aplikace v Matlabu je velmi triviální a nevidím v ní žádný přínos, druhá aplikace je zajímavější a díky ní lze zadání považovat za splněné. Ale i zde se autor vyhýbá analýze zvukového signálu (např. využití tempa, či barvy hudebního signálu). Potenciál práce tak zůstal nenaplněn Po formální stránce je práce na průměrné úrovni, jednotlivé kroky při vytváření programu jsou popisovány do zbytečných detailů (např. jak otevřít zvukový soubor v Matlabu) .
eVSKP id 141423