PLACHÝ, J. MKP analýza nosiče rotační hlavy vrtné věže a návrh na jeho úpravu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Předloženou diplomovou práci považuji za velmi kvalitní. Práce vznikla na základě poptávky firmy MND. Autor diplomové práce měl za úkol zpracovat detailní analýzu problému s opakovaným poškozením nosiče vrtací hlavy a následný návrh opatření pro eliminaci problému. Postup autora považuji za adekvátní komplexnímu problému. MKP analýza je v tomto případě opodstatněná a je dosaženo kvalitativní shody se skutečným stavem reálné součásti. Na základě analýzy problému autor navrhl nové konstrukční řešení nosiče, které ověřil simulací. Řešení konstrukčního návrhu probíhalo pod dohledem zadavatele, který byl s výsledky práce studenta spokojený. Předložené konstrukční řešení je dle mého názoru zdařilé a kvalitně podložené potřebnými inženýrskými výpočty. Student vytvořil také kompletní výkresovou dokumentaci zvoleného řešení, kterou postoupil zadavateli a kterou považuji za kvalitní. Po formální stránce nemám k práci taktéž žádné zásadní výtky. Vysoce hodnotím také samostatnost studenta při řešení komplikovaného problému. Závěrem konstatuji, že cíle práce byly splněny a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce studenta má za cíl návrh úpravy součásti, která v provozu pravidelně vykazuje poruchy trhlinami. Pomocí FEA simulace hledá příčiny poškození a konstrukční provedení s vyšší hodnotou bezpečnosti. I když je větší část práce věnovaná FEA simulaci, musíme ji považovat za kontrukční s cílem připravit výrobu daného řešení. Student demonstroval širokou znalost inženýrských dovedností, které si v průběhu studia osvojil. Především analýzu napětí, která vychází z kvalitního rozboru zátěžných stavů zařízení. Rovněž správně ohodnotil mezní stavy a aplikoval logický přístup pro návrh řešení s vyšší robustností. Své závěry přenesl do výkresové dokumentace. Práce je na úrovní FEA optimalizace vedena velmi cílevědomě a přímočaře. Přesto mi však na začátku chybí širší rozbor situace, což může zásadně ovlivnit finální volbu řešení. Je nutné nastavit obecná kriteria volby (vyrobitelnost, typ technologie opravy, cenové limity atd.) a neomezovat se jen na míru bezpečnosti. Finální řešení je inovativní především novým tvarem žebra, což potvrzuje i FEA simulace. V příloze je pro toto řešení výkresová dokumentace pro výrobu celé nové součásti. Z práce však nevyplývá, jestli půjde o modifikaci stávající součásti či o celou novou výrobu. Odlehčení žeber tak mohlo být možná využito efektivněji. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 107837