ŠOUKAL, F. Podnikatelský záměr - založení nové společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Heralecký, Tomáš

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Hoffmann, Přemysl

Student prokázal schopnost uchopit a zpracovat myšlenku podnikatelského záměru odpovídající úrovni bakalářské práce. Dle mého názoru splnil podmínky zadání a z tohoto pohledu DOPORUČUJI předloženou práci k obhajobě. Celkově považuji práci za velmi dobrý základ pro úvahy o rozjetí podnikatelského záměru! Nyní několik postřehů (zamýšlených spíše jako doporučení, než kritika) k jednotlivým částem práce: 1/ Teoretická část je dostatečně zpracovaná vč. citací zdrojů. 2/ Analytická část obsahuje sadu standardních metod (Porter, SWOT, SLEPT). Pro praktičtější uchopení analýzy bych doporučil na úvod trochu obšírněji popsat vlastní podnikatelský záměr a charakteristiku zákaznické skupiny. Potom by bylo možné zaměřit analýzu konkrétněji, např. z pohledu kupní síly. Co se týče stavu konkurence, student ji posuzuje primárně z geografického pohledu. Nebyl bych tak optimistický, že konkurence neexistuje. Spíše bych doporučil na nákupní chování nahlížet tak, že zákazník chce prožít moto-dovolenou a vybírá lokalitu, Tento pohled by mohl pomoci mj. k preciznějšímu vydefinování marketingového plánu a cílové skupiny. 3/ Student zpracoval i vlastní dotazník zkoumající motivaci a nákupní chování zákaznické skupiny. Zde pouze drobný postřeh ze života - to, že ženy budou z pohledu řízení motorky zřejmě v menšině ještě neznamená, že neovlivňují výběr dovolenkové destinace... Nepodceňoval bych to - ani v byznysu, ani v životě. 4/ V návrhové části mě zaujaly následující myšlenky: a/ volba ceny služby odvozená od částky ""kolik byste zaplatili"" zjištěné v dotazníku (Osobně bych cenu konstruoval spíše na základě unikátních charakteristik služby a nebál bych se jít výše. Přece jen i v kontextu rozsahu - služba pro max. 3 páry současně - by byl prostor pro větší exkluzivitu.) b/ propagace na soc. sítích a volba TikTok (Zejména při rozjezdu podnikání potřebujete významně prioritizovat a realizovat pouze aktivity, které budou mít bezprostřední efekt. Vaše zdroje - finanční, personální, časové - jsou velmi omezené a jakékoli tříštění pozornosti zvyšuje pravděpodobnost neúspěchu.) c/ Kapitola 3.9 (Finanční plán) obsahuje řadu dílčích tabulek a komentářů. Velmi bych doporučoval vše zde uvedené přehledně uvést v souhrnné tabulce, v níž zachytíte vývoj finančních ukazatelů (rozvaha, výsledovka, cash-flow) v čase (alespoň kvartální, lépe měsíční přehled). Bez toho bych se do realizace rozhodně nepouštěl. 5/ Co se týče formalit - práce je přehledná, logicky členěná. Pozor na občasné překlepy a gramatické chyby (nic dramatického).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 135375