ŠOUKAL, F. Podnikatelský záměr - založení nové společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Student prokázal schopnost uchopit a zpracovat myšlenku podnikatelského záměru odpovídající úrovni bakalářské práce. Dle mého názoru splnil podmínky zadání a z tohoto pohledu DOPORUČUJI předloženou práci k obhajobě. Celkově považuji práci za velmi dobrý základ pro úvahy o rozjetí podnikatelského záměru! Nyní několik postřehů (zamýšlených spíše jako doporučení, než kritika) k jednotlivým částem práce: 1/ Teoretická část je dostatečně zpracovaná vč. citací zdrojů. 2/ Analytická část obsahuje sadu standardních metod (Porter, SWOT, SLEPT). Pro praktičtější uchopení analýzy bych doporučil na úvod trochu obšírněji popsat vlastní podnikatelský záměr a charakteristiku zákaznické skupiny. Potom by bylo možné zaměřit analýzu konkrétněji, např. z pohledu kupní síly. Co se týče stavu konkurence, student ji posuzuje primárně z geografického pohledu. Nebyl bych tak optimistický, že konkurence neexistuje. Spíše bych doporučil na nákupní chování nahlížet tak, že zákazník chce prožít moto-dovolenou a vybírá lokalitu, Tento pohled by mohl pomoci mj. k preciznějšímu vydefinování marketingového plánu a cílové skupiny. 3/ Student zpracoval i vlastní dotazník zkoumající motivaci a nákupní chování zákaznické skupiny. Zde pouze drobný postřeh ze života - to, že ženy budou z pohledu řízení motorky zřejmě v menšině ještě neznamená, že neovlivňují výběr dovolenkové destinace... Nepodceňoval bych to - ani v byznysu, ani v životě. 4/ V návrhové části mě zaujaly následující myšlenky: a/ volba ceny služby odvozená od částky ""kolik byste zaplatili"" zjištěné v dotazníku (Osobně bych cenu konstruoval spíše na základě unikátních charakteristik služby a nebál bych se jít výše. Přece jen i v kontextu rozsahu - služba pro max. 3 páry současně - by byl prostor pro větší exkluzivitu.) b/ propagace na soc. sítích a volba TikTok (Zejména při rozjezdu podnikání potřebujete významně prioritizovat a realizovat pouze aktivity, které budou mít bezprostřední efekt. Vaše zdroje - finanční, personální, časové - jsou velmi omezené a jakékoli tříštění pozornosti zvyšuje pravděpodobnost neúspěchu.) c/ Kapitola 3.9 (Finanční plán) obsahuje řadu dílčích tabulek a komentářů. Velmi bych doporučoval vše zde uvedené přehledně uvést v souhrnné tabulce, v níž zachytíte vývoj finančních ukazatelů (rozvaha, výsledovka, cash-flow) v čase (alespoň kvartální, lépe měsíční přehled). Bez toho bych se do realizace rozhodně nepouštěl. 5/ Co se týče formalit - práce je přehledná, logicky členěná. Pozor na občasné překlepy a gramatické chyby (nic dramatického).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 135375