ROMANOVÁ, E. Návrh na zlepšení marketingové komunikace konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Autorka v práci prokazuje schopnost využít získané poznatky v analytické i návrhové části práce. Práce vychází ze standardní struktury a je přehledně členěna. V analytické části autorka zajímavým způsobem využívá "mystery shoppingu" pro získání informací/zkušeností o fungování analyzovaného eshopu. V analýze týkající se konkurence bylo vhodné přesně popsat, proč jsou jako hlavní konkurenti vybráni právě ti, jejichž eshopy jsou dále analyzovány. V analýze by také bylo vhodné využít hlubší informace o samotných zákaznících. Návrhy předložené v práci jsou opodstatněné a směřují k vytyčeným cílům. Kladně hodnotím příklady uvedené v návrzích (kap. 3.2.1 Facebooková soutěž a kap. 3.2.2 Barterová spolupráce na YouTube), díky kterým lze získat jasná představa o tom, jak by návrh měl v reálu vypadat. Práci vnímám jako standardně přínosnou a doporučuji ji k obhajobě. Otázka k obhajobě: 1) Doporučila byste pro obchody typu jako je analyzovaný nějaký z offline nástrojů marketingové komunikace pro zvýšení povědomí o společnosti a její nabídce?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Návrhy předložené v práci směřují ke stanoveným cílům. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | V práci je využito standardního postupu řešení a adekvátních metod. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka interpretuje dosažené výsledky standardním způsobem. | |
Praktická využitelnost výsledků | D | Výsledky práce jsou využitelné spíše po detailnějším rozpracování návrhové části. Velmi přínosné mohou být tipy na možnou spolupráci na YouTube (str. 61, kap. 3.1.4), vč. návrhu, jak by měl vypadat "kontaktní email" (str. 67, kap. 3.2.2). Pro větší přínos mohla být práce jako celek podrobněji rozpracována. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce je logicky uspořádána, používá vhodné terminologie. Místy jsou ne příliš vhodné obraty (např. str. 49, kap. 2.6 Analýza konkurence "...bude představeno pár nejvíce konkurenčních e-shopů"). | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | Práce využívá adekvátních informačních zdrojů, které jsou většinou řádně citovány. Místy však není jasné, zda jsou informace čerpány z nějakého zdroje či se jedná o názor autorky. |
Téma se zaměřením na zlepšení marketingové komunikace pro podporu prodeje skrz e-shop je aktuální a koresponduje s dnešní dobou, kdy se prodej přemísťuje spíše do online prostředí. První část vymezuje teoretická východiska, jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a poskytují tak dobrý základ pro další části práce. Cíle práce vycházejí ze zadání a svým zaměřením a náročností odpovídají požadavkům. Postup při naplňování cílů práce je logicky strukturovaný s využitím ověřených postupů – marketingový a komunikační mix, SWOT analýza, analýza konkurence. Za zdařilou metodu považuji využití Mystery shoppingu, kdy je interpretace založená na konkrétní zákaznické zkušenosti. Návrhy jsou jasně formulované a využitelné v praxi prakticky ihned a bez velkých počátečních nákladů. Práce je z formálního hlediska na dobré úrovni, splňuje požadavky na závěrečnou práci a navrhuji známku B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 119842