ŠTIBRANÝ, M. Knihovna pro řízení LCD displeje GD-5360P [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Úkolem pana Miroslava Štibraného bylo navrhnout a implementovat knihovnu pro ovládání LCD displeje a následně navrhnout a naprogramovat dvě laboratorní úlohy demonstrující použití knihovny. Bakalářská práce navazovala na předchozí semestrální práci. Zadání práce považuji za splněné ve všech bodech. Pan Štibraný disponoval výbornými znalostmi z oblasti mikroprocesorové techniky a programování mikrokontrolérů v jazyce C, pracoval iniciativně, samostatně a velmi zodpovědně. Prokázal schopnost práce s technickou literaturou. Dosažené výsledky pravidelně konzultoval s vedoucím práce. Není mi známo, že by se na práci podíleli další osoby. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem navrhuji hodnotit práci pana Miroslava Štibraného známkou výborně (A/95 bodů).
Zadání této bakalářské práce lze označit za středně náročné. Student prokázal znalosti z oblasti mikroprocesorové techniky a elektronických obvodů. Výsledkem práce je funkční realizace knihovny pro ovládání LCD displeje na vývojovém kitu obsahující mikrokontroler firmy Freescale. Zadání práce bylo bezezbytku splněno a dosažené výsledky jsou obsaženy v textu a přílohách práce. Způsob řešení daného zadání svědčí o dobré orientaci studenta v oboru a zvolené řešení je správné. Student při řešení bakalářské práce nejprve provedl obecný rozbor a popis jednotlivých subsystémů, které jsou nutné k ovládání LCD displeje v kapitolách 2 a 3. Kapitola 4 je věnována vlastnímu popisu navržené SW knihovny pro ovládání displeje a kapitola 5 popisuje dvě navržené demonstrační úlohy prezentující využití knihovny v reálných úlohách. Poslední kapitola je věnována závěrečnému zhodnocení a uzavření problematiky. V textu teoretického rozboru však postrádám alespoň základní popis principů technologie LCD displejů, jejich základní rozdělení dle typů. Přínos práce spatřuji v samotné realizaci funkční knihovny pro obsluhu displeje a v neposlední řadě i návrhu demonstračních výukových úloh. Knihovnu pro ovládání displeje by bylo dále vhodné rozšířit o funkce pro zajištění blikání zvoleného číselného segmentu. Tuto funkci by bylo možné využít i v navržených demonstračních úlohách (například pro signalizaci nastavování času na daném segmentu). Formální zpracování práce je na velmi dobré úrovni, práce je zpracována smysluplně a čtivě, kapitoly jsou členěny v logickém sledu. Text je vhodně rozčleněn do dostatečného množství samostatných kapitol, které umožňují dobrou orientaci čtenáře v textu. Všechny kapitoly mají dostatečný rozsah odpovídající jejich důležitosti, až na chybějící kapitolu v teoretickém úvodu věnovanou technologii LCD displejů. V textu práce je minimální množství překlepů, což svědčí o důkladnosti, s jakou student práci realizoval. Přiložené CD obsahuje zdrojové texty knihovny i řešení obou studentských úloh, podrobně zpracovaná zadání těchto úloh a samotný text bakalářské práce. Vzhledem k náročnosti úkolu a dosaženým výsledkům mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce rozhodně svědčí o bakalářských schopnostech studenta. Práci doporučuji k obhajobě a studentovi navrhuji hodnocení bakalářské práce stupněm: velmi dobře – B.
eVSKP id 73430