KRAMPOŤÁK, Š. Model dopravních situací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.
Pan Štefan Krampoťák zpracoval diplomovou práci na téma Model dopravních situací. Pracovní úsilí diplomanta bylo bohužel velmi nízké a to zejména v prvních dvou semestrech. Zatížení diplomanta tak bylo vysoce nerovnoměrné, což se projevilo i v samotném řešení práce. Potřebná zařízení a díly pro splnění jednotlivých úkolů nebyly diplomantem specifikovány včas anebo vůbec, což následně komplikovalo realizaci dopravního modelu podle zadání. Naopak diplomantovu samostatnost lze charakterizovat jako celkem dobrou, bohužel nepodloženou pravidelnými a častými konzultacemi, takže se část pracovního úsilí diplomanta ztrácela ve znovuobjevování již dříve známých a vyzkoušených informací. Aktivní a samostatný přístup k řešení se výrazně zlepšil zejména ve druhé polovině posledního semestru, kdy už však diplomant nestihl zpracovat všechny body zadání v požadované míře. Předloženou diplomovou práci hodnotím z hlediska vedoucího stupněm E.
Zadání této diplomové práce patřilo rozsahem práce mezi náročnější. Student prokázal znalosti z oblasti počítačového zpracování obrazu, které vhodně aplikoval v praktické realizaci modelu dopravní situace. Zadání práce bylo z velké části splněno a dosažené výsledky jsou obsaženy v textu a přílohách práce. Způsob řešení zadání svědčí o základní orientaci studenta v oboru a zvolené řešení lze označit s výhradami za správné. Student při řešení diplomové práce využívá nastudované znalosti, uvedené v kap. 1 - 3. Kap. 4 - 5 jsou věnovány popisu realizovaného řešení a návrhu SW aplikace sloužící k ovládání modelu dopravní situace a jejímu vyhodnocení pomocí kamerového systému. Závěrečné kapitoly 6 a 7 jsou věnovány zhodnocení. Student se při řešení zadání diplomové práce nedopustil žádných podstatnějších chyb, přesto bych jako výsledek diplomové práce očekával realizaci komplexnější aplikace dle požadavků zadání v bodě 3. Student namísto tohoto prezentuje jen základní algoritmy detekce vozidla, které jak v závěru sám uvádí neumožnují měření úsekové rychlosti vozidel. Tato skutečnost snižuje kvalitu této části práce, neboť student se dle mého ostatním částem práce věnoval v dostatečném rozsahu. Přínos práce tedy vidím hlavně v realizaci modelového pracoviště a v závěrečné zhodnocení, které definuje další východiska pro budoucí vylepšení. Formální zpracování práce je pouze na průměrné úrovni, text je ale přesto vhodně rozčleněn do dostatečného množství samostatných kapitol, které umožňují dobrou orientaci čtenáře v textu. Kapitoly v prvotní části práce mají dostatečný rozsah odpovídající jejich důležitosti. Další kapitoly 4-6, které tvoří jádro práce, by bylo vhodné rozšířit. V textu zcela postrádám popis návrhu SW vybavení pro řízení semaforu a kroky popisující návrh řízení pohybu modelových vozidel. V textu práce je vyšší množství chyb, které svědčí o nedostatečné jazykové kontrole. Přiložené CD obsahuje demonstrační snímky, podklady pro tvorbu HW pro ovládání semaforu, databázi snímků a zdrojové texty programu pro detekci vozidel i ovládání celého modelu. Z rozsahu zpracování kapitol z druhé poloviny práce a dle pouze základní funkcionality implementované ve zdrojových textech finální aplikace odhaduji, že si student pravděpodobně nevhodně rozvrhl nutný rozsah prací a při realizaci se dostal do časové tísně. Přes uvedené nedostatky mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce svědčí o inženýrských schopnostech diplomata a práci doporučuji k obhajobě. Studentovi navrhuji hodnocení diplomové práce stupněm: dostatečně.
eVSKP id 52618