KUŘE, D. Interaktivní vyhledávání v on-line archivu obrazových a audiovizuálních děl [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit webovou aplikaci pro interaktivní vyhledávání v on-line archivu obrazových a audiovizuálních děl pro potřeby výzkumného projektu. Student pracoval přímo s archivem, pro který je aplikace určena, záměrem bylo ale vytvořit více univerzální nástroj a prověřit možnosti interaktivního ovládání, např. herními ovladači, akcelerometrem a dalšími. Grafika a architektura rozhraní uživatele nebyla součástí práce, cílem bylo ověřit koncept a vytvořit potřebné nástroje. To bylo v práci splněno. Bohužel se student začal interaktivním ovládáním zabývat až ke konci řešení a z jeho zkoumání vyplynulo, že struktura aplikace by musela být řešena jinak. Student měl spíše možnosti a koncept interaktivního ovládání ověřit z počátku řešení na jednoduché aplikaci. Student přistupoval k řešení práce aktivně a samostatně a chodil na konzultace. Text práce má dostatečný rozsah a přehlednou strukturu, nesouhlasím ale s používáním a hlavně skloňováním některých anglicismů, např. „requestů“ apod.
Student se zabývá vývojem interaktivní webové aplikace pro vyhledávání v online archivu obrazových a audiovizuálních děl. Práce vykazuje několik gramatických a typografických chyb (špatné použití čárek, špatné umístění odkazu na literaturu, apod.). Úvod a závěr práce by mohl být delší. V závěru práce postrádám diskuzi nad problematikou využití herních ovladačů a akcelerometrů pro ovládání vytvořené aplikace. Teoretická část práce se zabývá popisem technologií použitých při vývoji webové aplikace. V některých případech by bylo vhodné vynechat výčet zbytečných informací (HTML značky, CSS atributy, JSON datové typy, apod.). Dále by bylo vhodné používat pouze český jazyk (obr. 1.2 obsahuje anglické výrazy). V sekci "Jazyk ECMAScript" je relevantní pouze jeho účel, nikoli historie jeho vzniku. Student používá výrazy, které se do technického textu příliš nehodí (Lze o něm smýšlet jako o poslu internetu.). Sekce "Příprava pro vlastní implementaci" a "Spuštění jednoduchého back-end serveru" jsou z hlediska bakalářské práce nic neříkající a zcela postradatelné. Ovládání webové aplikace pomocí herních ovladačů a akcelerometrů bylo jedním ze základních pilířů zadání práce. Student se této problematice věnuje pouze povrchně. Diskutuje technické překážky ze strany Gamepad API a chybí zde informace o existenci alternativy k Gamepad API. Pro zpracování praktické části musel student nastudovat několik technologií. Výsledkem je funkční webová aplikace pro vyhledávání v online archivu obrazových a audiovizuálních děl. Student zadání práce splnil. I přes výše uvedené nedostatky hodnotím A/91b.
eVSKP id 125864